Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur ska jag få grafikkortet att fungera


Mariann

Rekommendera Poster

Har två frågor:

 

1: Att efter ha flyttat en dator från ett rum till ett annat så får jag den inte att fungera fick då tips om att plocka ur grafikkortet och sätta i det igen: Gjorde så och fick den att fungera men när jag satt dit chassit och flyttat den dit ska stå så är det samma fel igen, har nu återigen plockat ur kortet och satt in igen ett antal gånger även provat olika platser men det fungerar inte har kortet pajat helt eller kan det finnas nåt annat som är fel?

 

 

2. Vid byte av skärm på en annan dator så kommer inget upp på skärmen, tänkte att samma problem uppstått på denna men inga pip hörs och den har inget separat grafikkort utan ett inbyggt. Vad gör jag för att få det att fungera igen, köper ett extra grafik kort eller finns det nåt annat sätt?

 

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fråga 1: Inget fel på väggutaget på den nya platsen?

 

Fråga 2: Är skärmen hel. Kan det vara så att din dator är instäld på en högre upplösning/frekvens än vad den nya skärmen klarar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga1. Nej väggutaget är det inget fel på. Hade en annan dator där förut.

 

Fråga2. Det är likadant när jag byter tillbaka till gamla skärmen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Inte gjort det än det enda jag kan prova sitter i den dator jag nu använder, men jag har tänkt prova det.

 

 

2: Kan inte göra något har ju ingen skärm, och förut när jag försökte få igång den så tycker jag det verkar som om inte hårddisken jobbar heller, diskettstationen fungerar inte och ska det pipa och låta när ingen skärm är ikopplad det är helt tyst. det enda jag hör och ser fungera är fläkten på basidan. Fattar inget av det här.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här låter "idiotiskt" ibland vet man varken ut eller in.

Är detta dina maskiner och finns i samma bostad eller?

Du måste på något sätt utesluta vad som fugerar.

 

 

Man får försöka hitta någon struktur i felsökandet.

Testa att skärmen är ok!

Kolla om grafikkortet är helt.

Byta till ett annat nätagregat.

Byt strömsladden.

osv!

 

Du är inte ensam.

Jag har själv haft ett fel som ingen kom underfund med. varken jag, polare, datorsupport eller elektriker. 2 nätagg, 2 mobo, 1 grafikkort, 1 dvd och 1 cd-rw gick åt pipan utan att någon hittade något fel. resten av delarna + nya grejer sitter i samma "väggkontakt" och har nu funkat i 1,5 år. Teorierna var många men ingen vet än vad som var fel.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är mina maskiner eller rättare sagt det är barnen som använder dom.

Ja jag får strukturera upp det hela, skärmen fungerar så då är det "bara" resten kvar att kolla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...