Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra högtalare till Soundblaster 1024


Nisse

Rekommendera Poster

Dennis Wallman

Med tanke på hur många detaljer du kom med kunde jag svara "ett par som låter bra och som du har råd med" .............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

squarehead

Personligen tycker jag inte att det finns bra "datorhögtalare". Har inte lyssnat på nån datorhögtalare som saknar resonansfrekvenser eller har jämn frekvensgång. Men om man nu inte har så höga krav, så borde det finnas massor att välja på. De jag har nu är skapliga - det är Creatives egna "Speaker system SBS300" (De är för övrigt tillverkade av Yamaha). Har ingen aning om vad de kostar.. De följde liksom med datorn när vi köpte den för ca 5 år sen.

 

Det vore nog vettigt om du listade några fler önskemål... Vad ska du använda högtalarna till? Om du bara vill höra "The microsoft sound" under uppstart ska du nog inte lägga ner mycket pengar på datorhögtalare. Om du däremot sitter och gör musik så kanske du vill ha nåt finare. Vad vet jag......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Med tanke på att du har ett bra ljudkort så tycker jag att det minsta du bör satsa på är Vreatives FPS 1000. Har själv sådana och de är klart godkända. Med dem kan du ju dessutom utnyttja kortets möjligheter till surround-ljud.

 

Mvh Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...