Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Min AOC skärm är svår att ställa in .

omgomgomg

Recommended Posts

Hej , min skärm (Aoc 17'') är svår att ställa inte har försökt länge men t.ex är msn rutan lite sne och när jag fixat det så e den sne på andra sidan(andra skärm halvan)Jag har försökt med att ställa in typ Pin-balance osv men det hjälper inte så mycket . vore glad om jag fick hjälp:D

Det kan vara svårt men ha ex eforum sidan öppen, sedan om du använder pincushion, trapezoid och pinbalance växelvis med små ändringar så bör du få en acceptabel rak sida att titta på.

Vet inte om den har factory defaults som man kan använda och sedan zooma ut bilden i alla sidor.

#Seppo

Den har typ Recall då blir den mindre o så kan man zooma ut den men när man gjort det så blir den ändå sne .Den kanske är trasig eller nått ?Fick den för 2 dar sen:/

Testa dig fram, har för mig att skärmen inte är platt utan något oval och då syns avvikelsen ännu mer, tror även du har något som heter parallelogram inställning, testa även med denna.

Om du har just inhandlat den så lämna in den om du kan eventuellt byt skärmen mot en annan, säg som det är att det inte går att ställa in den bra nog.

#Seppo

Nu börjar det bli bättre faktist tack:)snart e den rak har jag för mej men msn rutan är fortfarande lite sne men man kan leva med det :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...