Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Internet nere efter formatering!?

Madjedo

Recommended Posts

Snälla hjälp...

Jag har formaterat om min data, allt funkar fint och bra. Men dock kan jag ej ansluta till internet! Jag har två datorer i huset, på den ena funkar det finemang men på den ena finns inte ens ikonen "Anslutning till lokalt nätverk" med längre efter formatering, det enda som finns kvar i nätverksanslutningar är en 1394 anslutning...

Vet något vad som har hänt? vad är felet? Jar stängt av och satt på modemet om och om igen, kollat kablar och allt.. men inget funkar.

Du får skapa en ny anslutning, om du har ex windows xp genom guiden ny anslutning.

Den andra är en firewire anslutning.

#Seppo

Stefan Eklinder

Vad har du för operativsystem?

XP brukar fixa sådant utan strul, men undantag finns ju alltid. :-)

Är nätverkskortet korrekt installerat?

Om du har bredband d v s.

Kontrollera Enhetshanteraren, så att du inte fått några varningar där. Gula trianglar eller så.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

• 4 years later...

sätter liv i en gammal tråd....

jag har exakt samma problem som denne trådskaparen..

har windows xp... får inte upp nå nätverk alls förutom då 1394 anslutningen..

finns det någon där ute som kan hälpa mej??

svaren som var hjälpte mej inte nått.....

Vad göra??

Låter som att du inte har installerat drivrutiner efter installationen av Windows, t ex chipsetdrivrutinen för chipset på moderkortet.

ok.. finns dom på nån skiva då som följer me datorn..

e en kompis dator, glömde ta me skivor eftersom ja int trodde de behövdes..

har aldrig vart me om detta förut när ja installerat xp/vista...

ska tillägga en fråga åxå.... när den nu kan uppdatera alla drivrutiner som saknas.... kommer det att bli fullskärm då?? e en bärbar dator, alltså widescreen, och "bilden" är fyrkantig..

Om det är en bärbar dator så hämtar du drivrutinerna från datortillverkarens webbplats, där ska finnas en sida med drivrutiner för datorn.

Men normalt när det gäller bärbara datorer, liksom andra märkesdatorer, så installerar man ju Windows med hjälp av en återställningspartition som återställer datorn till leveransskick och då kommer ju alla drivrutiner med.

Det går ju normalt att hämta drivrutiner på en annan dator än där de ska installeras och sedan föra över dem via USB-minne, CD etc.

jo ja vet...... men ja vet int va grejjerna heter...

det står ju ingen info om det, eftersom de e okända enheter osv osv..

fick just ett framsteg på några av problemen i enhetshanteraren, installerade om drivrutinen, så jag fick igång de trådlösa nätverket....

kommer skärmen visas normalt senare eller måste man ha ett speciellt för en widescreen????

Du ska installera samtliga drivrutiner som finns för datorn. Det bästa är om man börjar med chipset-drivrutinen om någon av dem kallas så. Det borde bli rätt med skärmen också när drivrutinerna är på plats.

såg nu att du svarat... jag började faktiskt me chipset drivrutinen... utan att veta om att det var i den ordningen..

sen kollade jag av vilka enheter som var frågetecken på, och försökte luska ut vad de kunde vara.. fick ta hjälp av google ibland för att luska vad de va för enhet..

Nu e alla frågetecken borta, skärmen rättade till sej efter grafikdrivrutinerna och omstart..

Nätverket kom åxå igång...

Går förhoppningsvis som en klocka nu framöver..

Tack ska du (Cecilia) ha för dina svar iaf... den sista är du värd poäng för (även om jag inte hade hjälp utav den) :):thumbsup:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...