Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Musiken hoppar ca. vart femte sekund.


Davinchi

Rekommendera Poster

Jag har ingen problem med att bränna datafiler på min brännare.

Igår försökte jag kopiera en audio CD med vanligt musik till en CD-R skiva (av märket Medion). Tyvärr hoppar musiken ca.vart femte sekund.

 

Jag brände musiken till en annan CD, av ett annat märke (One Techonology) men med samma resultat.

Adaptec (softvaran) talar om för mig att bränningsprocessen lyckades.

 

Varför hoppar i ett sådant fall musiken ca. vart femte sekund både när jag försöker att lyssna på den från min dator och från vanlig stereo.

Vet du kanske var felet kan ligga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jens Kinnula

Tjenare!

 

Jag brukar alltid rippa CD-skivan ned till HD:n som wav-filer innan jag bränner musikcd, brukar använda AudioCatalyst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Varför skall man föra först musiken till wav och sedan bränna ner skiten??? är det inte lättare att göra en image av skivan och bränna ner den som den är?, så gör jag och det har alltid fungerat felfritt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, lägg ALLTID en image till hårddisken först, alltså inte från läsaren till brännaren direkt. Använd inte skitmärken utan kör med tex Kodak guld el TDK Reflex X. Använd Nero 5.0(www.cdrsoft.net). Bränn t o m på 1X hastighet om du vill vara extra säker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Jatko

För det mesta är det cd-spelaren som missar litegrann som gör att det blir lite

hack.. Jag hade lite problem med en mitsumiläsare, men när jag köpte en

pioneer-läsare så kan jag bränna allting i 4x.. Men kom ihåg att kolla innan

ifall skivan du ska kopiera inte är alltför repig, om den är det så gör du bäst i

att antingen göra en image på hårddisken eller helt enkelt en simulering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...