Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fläktlöst Radeon 9800Pro/XT ???


Peter Lindvall

Rekommendera Poster

Peter Lindvall

Är det någon som vet om det finns Radeon 9800 Pro eller XT med en passiv kylfläns? Om inte, finns det nåt annat kort som motsvarar Radeon-kortet i prestanda, som är fläktlöst?

 

Är det någon som testat att modda sitt Radeonkort av liknande prestanda med en s.k. heatpipe-lösning? Fungerar det bra?

 

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lekman när det gäller grafikkort men jag kan låta mitt sunda förnuft tala. Grafikkort med den prestandan utvecklar enormt mycke värme vilket innebär att det ej går med flänsar. Har själv ett GeForce FX 5200, inget att skryta med men det är fläktlöst. Jag är mycket tveksam till om du kan hitta ett grafikkort utan fläktar med den prestandan.

Säg till om du hittar...

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-14 17:30:35 av Cristian]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Lindvall

Med tanke på att det finns passiv CPU-kylning så torde det inte vara omöjligt...

 

 

Omformulerar mig lite ändå. Vilket kort låter minst i den klassen? Alltså, det som _inte_ har fläkten Bengt och ljudnivå som en flygplansmotor ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel men sälj det verkligen några nya processorer med passiv kylning?

 

Om du vill ha ett så tyst kort som möjligt kan jag inte ge några direkta köptips men kolla så att fläkten är så stor som möjligt.

Större fläkt innebär att den snurrar långsamare men har samma kylförmåga samtidigt som ljudet som skapas inte har lika hög frekvent vilket leder mindre irriterande ljud.

 

 

9800xt pro är en värsting modell.

Jämförelse: Toyota yaris med 1,0 liter motor låter lite presterar lite, Ferrari F50 4,8L V10 låter mycke presterar mycke.

 

ps. Jag skulle vilja byta ut min Yaris.

[inlägget ändrat 2004-10-14 18:28:13 av Cristian]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

  • Vem är online   0 Medlemmar, 0 anonym, 28 gäster (Visa hela listan)

    • Det finns inga registrerade användare online
  • Populära medlemmar

    Ingen har fått något anseende denna vecka.

×
×
  • Skapa nytt...