mindsleep Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Har en funktion som kollar tecken före inmatning: Function isValidAlphaNum(strData) Dim regEx, strPtrn Set regEx = New RegExp strPtrn="a-zA-Z0-9" regEx.Pattern = "^[" & strPtrn & "]+$" isValidAlphaNum = regEx.Test(strData) set regExp = nothing End Function Hur gör jag så att den även acepterar åäö och ÅÄÖ? //MVH Mindsleep ***NEJ TILL MJUKVARUPATENT*** Använder du en dator? i sånna fall angår detta DIG! Det är upp till dig! EU beslutar i höst. Läs: http://www.ffii.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anjuna Moon Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Lägg till dem i ditt mönster: strPtrn="a-zA-Z0-9ÅÄÖåäö" Link to comment Share on other sites More sharing options...
mindsleep Posted October 14, 2004 Author Share Posted October 14, 2004 Tackar....men jag får det ändå inte att fungera. Jag har provat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anjuna Moon Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Hm, jag testade med din funktion (fast med det nya mönstret inlagt) och det funkade bra. Har du någon exempelsträng som inte funkar hos dig så kan jag testa med den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.