Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gott mos!!!


virtuosen

Rekommendera Poster

Nu när jag precis har köpt nya skärmar (med DVI) så kommer EU med ett förslag att straffskatta alla nya skärmar med massor av procent!

 

"Alla" nya skärmar med "bra bild" skall straffskattas enligt EU, så endast "rika" har råd med bra skärm.. (Min tolkning).

Läs mer på:

http://mikrodatorn.idg.se/ArticlePages/200402/17/20040217153900_MD369/20040217153900_MD369.dbp.asp

 

Hejja EU! (skitskärmar åt massorna!)

[not]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo har sett det där, verkar helt idiotiskt.

 

"Alla" nya skärmar med "bra bild" skall straffskattas enligt EU, så endast "rika" har råd med bra skärm.. (Min tolkning).

 

Det är inte bara din tolkning, utan det är nog precis så det kommer att bli om det blir allvar av förslaget.

Om en sådan skärm kommer att klassas som tv-apparat så kommer väl dessutom radiotjänst att jaga en med blåslampa för att försöka få in TV-licens för den också. :thumbsdown:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Det är framsideska för "Kanonbra!" man får väl anta att virtuosen helt enkelt tyckte det var lysande att han han köpa i tid.

Problemet är förvisso bara teoretiskt eftersom det inte finns något som hindrar att DVI-kontakten sätts på i Europa trots att resten av skärmen produceras utanför men vafan :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...