Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kan inte ge poäng i Firefox

Hakinger

Recommended Posts

Helt plötsligt kan jag inte ge poäng på inlägg här på forumet. Så fort jag rör musen mot poäng-"knappen" så försvinner texten och det blir tomt. Jag ser för ett ögonblick i statusraden att det ska vara ett javas-cript (javascript:doVote(631769´,631769´,ànvändarnamn`)där men sen försvinner den kvickt och det går inte och klicka...märkligt.

Dom andra java-scripten, som besvara, läs tråd osv funkar, men inte poäng.

Nån som vet vad det kan bero på? Det funkade igår.

Det funkar i en iexplorer-klon.

Det enda jag gjort sen jag gav poäng igår, vad jag kan komma på, är att jag installerade en demoversion av Windowsblinds, som är ett program som ändrar utseendet på windows (olika teman) fast den är inte igång så det känns inte som den kan ha nåt med saken och göra.

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20041001 Firefox/0.10.1

Erik Junesjö
Helt plötsligt kan jag inte ge poäng på inlägg här på forumet. Så fort jag rör musen mot poäng-"knappen" så försvinner texten och det blir tomt. Jag ser för ett ögonblick i statusraden att det ska vara ett javas-cript (javascript:doVote(631769´,631769´,ànvändarnamn`)där men sen försvinner den kvickt och det går inte och klicka...märkligt.

Dom andra java-scripten, som besvara, läs tråd osv funkar, men inte poäng.

Någon annan som stött på detta?

Flyttar tråden till Diskutera Eforum.

//Erik

Stefan Eklinder

Nepp, jag provade lägga muspekaren över poängraden och då försvann inte texten.

Använder också Firefox 1.0PR.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

nej. Inga problem. Testa klicka och få upp dialogrutan Ge poäng. Inga problem.

Nyinstallation av Firefox?

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Nyinstallation av Firefox?

Ja, (suck) det är väl risk för det eftersom det funkar hos er. Skulle bara vara intressant o veta vad sånt kan bero på; att ett speciellt java-script helt plötsligt slutar fungera. Men det tillhör väl datorvärldens arkiv X ;) och nåt man får acceptera med ett program som ständigt förändras.

*edit* Oj, såg just i min användar information att jag fått ett par utmärkelser. Wow! man blir som glad.

Vem är det som ger dom? Tack till denne :)

[inlägget ändrat 2004-10-13 11:44:13 av Pentti H]

Nyinstallation syftade mer på om det var en ny, eller ändrad, installation du fick felet på...

Grattis till utmärkelserna.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

[inlägget ändrat 2004-10-13 12:39:12 av Monshi]

Får du några Javascript-fel (Tools->JavaScript Console)

Nej, det händer ingenting i consollen.

Nyinstallation syftad emer på om det var en ny installation du fick felet på...

Eller kanske någon inställning du ändrat?

Visserligen har jag gjort en nyinstallation av XP i förrgår och med det nyinstallation av Firefox, men igår kunde jag ge poäng.

Kanhända att det är nån extension som jag provat som ställt till det på nåt sätt. Jag kan nu inte säga ifall jag provat nåt mellan igår då det fungerade och nu när jag upptäckte felet, jag provar grejer hela tiden så jag kommer inte ihåg, så säkert är det det som ställt till det den här gången eftersom inga andra har problemet. Skulle bara kolla så att det inte var eforums "fel"

Men jag ska avinstallera och installera FF igen och se vad som händer.

• 2 weeks later...

Ja, då var det löst.

För den som är intresserad så var det så simpelt som att jag nånstans nån gång (fråga inte varför) hade talat om för Adblock-extension att att blockera just det javascriptet.

Det var enkelt och se det (när man väl visste det) - man bara klickar på "Adblock" knappen nere längst till höger så ser man i rött vilka objekt som är blockerade via adblock just på den sidan man har uppe för tillfället.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...