Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Java i Internet Explorer


Vaddå_virus?

Rekommendera Poster

Vaddå_virus?

Hej!

 

Har förlorat all min javafunktionalitet i Internet Explorer. Det händer absolut NOLL när jag ska köra javascript, t ex inloggningen till min bredbandsrouter. Har testat på flera sidor ute på internet men det är lika illa överallt. Testade att ladda ned Sun´s javamotor och installera den för att se om DEN kunde fixa felet, men det gick inte alls. Inte heller av- & ominstallation av IE hjälpte. Igår när jag skulle skriva in frågan här i forumet hemifrån gick det inte, eftersom man här skriver inläggen i en javapopup. -Nåväl nu är jag på jobbet och kan ställa frågan till er härifrån istället! :-)

 

-Vet någon hur man återställer javafunktionaliteten så att det funkar i Internet Explorer??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå_virus?

OK, ber om ursäkt för min okunskap. :-(

 

Java-popuprutor, inloggningar mm fungerar alltså inte, vad än det nu heter.

Är det ingen som har någon liten ledtråd?

....snälla?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, ber om ursäkt för min okunskap. :-(

 

Nejnejnej, det var inte så jag menade.... Ingen anledning att be om ursäkt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ställa in om man vill tillåta Javascript mm i inställningarna till Internet Explorer. Du kanske har ändrat någon säkerhetsinställning nyligen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå_virus?

Som jag skrev ovan installerade jag Sun´s java på maskinen, och konfigurerade den till att gå i Internet Explorer (det fanns tre olika webläsare att välja på i javaklienten). Detta utan att få nåt bättre resultat. Det var ju en stor fuling (118 Mb) enligt "Lägg till/Ta bort program" i kontrollpanelen. Jag avinstallerade den och internet explorer en gång, lade tillbaka IE om installerade om Sun´s java igen (118Mb) :-) (tur man har bredband!)

 

Fler tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagom kul med länkar som inte finns, Zerblat. Jag fick i alla fall igång t ex korsord, som kräver Java plugin, från den länken som jag skickade. Det blev aktuellt efter installation av SP2 till XP.

 

[inlägget ändrat 2004-10-13 11:56:38 av bmhson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå_virus?

Jaja....

Jag ska försöka hitta ett sätt att fixa det ikväll igen efter jobbet. Eftersom bl a eforum inte funkar (pga av att det är java) kan jag ju inte posta mer hemifrån förrän problemet är löst.

 

Som sagt, jag testade med Sun´s java två gånger igårkväll, men det hjälpte inte. Avinstallerade IE från kontrollpanelen, och installerade på nytt. Satte ned säkerheten och kollade så java avr godkänt att köra i webbläsaren. Får se vad jag kan komma på för nåt mer att testa ikväll, just nu vet jag inte.......

 

Passar på att tacka de som ändå FÖRSÖKT hjälpa mig......-Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är javascript du har problem med det, java förekommer inte på Eforum. Så det är inställningar för script du ska ändra.

 

Internet-alternativ - Säkerhet - Anpassad nivå - ändra från Inaktiverad till Fråga allt som gäller script.

Alternativt så kan du lägga eforum i zonen för tillförlitliga platser. I samma flik som ovan Klicka på Tillförlitliga platser följt av Platser, skriv in http://eform.idg.se, tryck på Lägg till och se till att rutan "Begär..." inte är ibockad innan du trycker på OK.

 

Suns java är java inte javascript, så det hjälper inte att installera det eller ändra java-inställningar i IE för att lösa dina problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå_virus?

Jättebra svar! Äntligen något jag inte testat. Jag sitter lite "i sjön" eftersom jag inte lägre kan logga in i min bredbandsrouter för administration av den. Provar när jag kommer hem, funkar det kan jag ju skriva det här (annars går det ju inte!) Sen återstår att utröna VAD som ändrat mina inställningar rörande detta, jag har inte varit därinne eller gjort någon medveten ändring av sådana inställningar. -TACK!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju vissa säkerhetsproblem rörande javascript så du kanske har kört något program för att göra ditt surfande säkrare? Och så har det programmet petat i inställningarna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Vad kul att det var så pass enkelt!:thumbsup:

Tack för poängen, det var roligt att kunna hjälpa till. :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...