Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tre rea


nickeke

Rekommendera Poster

Nu ska tre rea ut sony ericsson z1010 enligt mobil jag hade tänkt köpa en sån men har lite frågor om tre, telefonen är ju säkert bunden till tre kan man ta bort bindningstiden genom att låsa upp den på nån sida som gör det ?? har en fråga till kostar det nått att ha tre kontantkort?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad till Mobiltelefoner.

 

Vänligen fundera lite mer på vilken kanal i forumet som är bäst nästa gång du startar en tråd.

 

[sH] - moderator för Öppet forum

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ring för noll kr/min* med 3 Reload" kontantkort

 

Motsägelse? Ok, jag läste det finstilta sedan...

 

 

 

--

[Esc]

 

 

Edit:

Ring alla dina vänner inom 3s nät för noll kr/min. Fyll på med 100 kronor och du får ringa röst- och videosamtal i 3s nät för noll kr/min* i 15 dagar. Fyll på med 200 kronor så får du röst-och videosamtal för noll kronor i 30 dagar. Varje gång du fyller på ditt kontantkort via 3s butiker eller via tre.se bjuder vi på en bonus. Just nu får du innehållstjänster till ett värde av 20 kr eller 40 kr.

 

Välkommen till ett helt nytt sätt att använda mobiltelefonen.

 

* Noll kr/min gäller inom 3s nät inom Sverige, förutom samtal till 3Svar. Erbjudandet avser ett normalt användande.

 

Vad menas egentligen med "Erbjudandet avser ett normalt användande."????

[inlägget ändrat 2004-10-13 09:26:10 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menas egentligen med "Erbjudandet avser ett normalt användande."????

 

Samma sak som när ett webhotell erbjuder "obegränsad trafik" kanske? Man får använda så mycket man orkar tills nån tycker att det räcker? ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt användande? Det är nog bara Tre som kan svara på det :).

 

Äger själv en Nec e616 med Tre abb, funkat bra för mig. Fick t om en ny telefon när sonen kraschade min gamla. Obs! Jag jobbar inte för Tre ;). Blev iofs förvånad när en arbetskollega visade sin nyinköpta Z1010, den var ju STÖRRE än min "stora" Nec.

 

 

/Mvh Håkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menas egentligen med "Erbjudandet avser ett normalt användande."????

Har snackat med Tre om det där flera gånger och (helt otroligt nog) alltid fått samma svar. Ring på bara, undantaget gäller sådana som vill utnyttja systemet genom att vara kopplade till varandra i timtal (6-8 timmar är siffro som nämnts) dagligen. Normalt användande, även med tanke på att man vill ringa mycket, stängs inte av. Tanken är (enligt de på Tre) att man ska kunna ringa mycket.

 

[sH] - Tre-användare men inte så näjd...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du betalar en engångssumma för själva kortet, eventuellt inbakat i erbjudandet, dvs tillsammans med telefonen. Sen kostar det inget att ha själva kortet, det är ju det som är så bra med kontantkort, men det kostar givetvis att ladda kortet, dvs ladda 100:- ring för 100:-.

 

Har inte haft tid att läsa Tre Reload vilkoren, så detta är bara antaganden baserat på redan befintliga kontantkort från andra operatörer.

 

/Mvh Håkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte gratis att använda Tre kontantkort. Vill du ringa så kostar det dig 200kr/månaden. Det är för en del betydligt mera pengar än med Comviq kontantkort. Skillnaden är att man betalar för antal dagar man får ringa i stället för antal minuter. Om man är två som vill prata mycket med varandra så kostar det alltså 400kr totalt i månaden. För dessa pengar får man rätt många minuter med andra bolag o avtal. speciellt när 15 dagar är 15 dagar och inte 15 dagar o lite till ifall man inte ringer så mycket.

 

förutom det så kostar alla samtal som inte går till Tre. Som t.ex. hem eller kompisar som har comviq eller Telia eller alla SMS man skickar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja fattar inte vad ni pratar om om man lägger in 100kr på sitt kort så får man ju ringa för 100kr har man slut med pengar så är det väll bara så att man inte kan ringa till sin kompis. Har jag inga pengar kan jag inte ringa inte kostar det väll 200kr i månaden att ha 3relodet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just det det gör. Du köper inte rätten att ringa för 200 när du sätter in 200 utan du köper rätten att ringa gratis i 30 dagar (inom 3:s nät).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis! Varje gång man sätter in 100:- på kortet får man en bonus - ring gratis inom nätet för 0:-/minut under 15 dagar. Ringer man för 1:- i månaden räcker 100:- 100 månader. Så tolkar jag texten.

 

[inlägget ändrat 2004-10-14 13:25:11 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är helt klart att du kan låsa upp den innan bindningstiden har gått. ut. Du kan dessutom ta bort 3's egna menyer osv beroende på vilken modell du har.

 

Har du en SE Z1010 så är det enkelt att låsa upp men vill man ta bort 3's modifieringar så är det idag helt och hållet beroende på vilken modell utav Z1010 du får i handen. Det finns två olika modell eller CID som det står. En som är CID16 och den andra CID29 där CID16 inte går att ta bort 3 från idag. Endast med CID29 kan man göra det. Vilken modell det är ser man enklast dessvärre när man låser upp den. För att låsa upp dem går alldeles utmärkt och är gjort på 5min.

 

Mvh Niclas

 

www.ena-it.se

www.gsmforum.se

 

[inlägget ändrat 2004-10-17 19:13:50 av Swenic]

[inlägget ändrat 2004-10-17 19:15:13 av Swenic]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...