Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer kraschar


ewa.carnelo

Rekommendera Poster

Detta hände rmig ganska ofta och jag får fökjande felmeddelande. IEXPLORE:EXE har stött på problem och måste avslutas. När jag klickar på felrapporten står det som följer:

 

Felsignatur:

 

szAppName : iexplore.exe

szAppVer : 6.0.2900.2180

szModName : hungapp

szModVer : 0.0.0.0

offset : 00000000

 

Innehåll i felrapport:

 

C:\DOCUME~1\Ewa\LOKALA~1\Temp\WER6e55.dir00\iexplore.exe.mdmp

C:\DOCUME~1\Ewa\Lokala\Temp\WER6e55.dir00\appcompat.txt

 

VAD SKALL JAG GÖRA?? NÅGON SOM VET??? Ibland krashar hela datorn och den stänger bara av helt. Jag har scannat efter virus online på panda, har ett uppdaterat virusprogram från dem med brandvägg. Jag har även scannat med Ad-aware och Spyboot + att jag har de senaste uppdateringarna från windows update. Har även formaterat om datorn flera ggr , men det är samma visa ändå. Operativsystemet jag har är Windows XP pro med Internet explorer 6.0.

 

Vore tacksam för hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr verkar ditt felmeddelande vara allmänt och inte peka ut något specifikt fel.

Här är någon annan med ett liknande problem, du kan ju se om tipsen där kan hjälpa dig:

http://computercops.biz/postt70146.html Obs! 2 sidor

 

Här finns också några tips på möjliga fel:

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=1002&eventno=1522&source=Application%20Hang&phase=1

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men jag vet ändå inte vad jag konkret skall göra. Har letat som en galning runt på nätet för att hitta svar på vad man skall göra åt mina felmeddelanden. Det enda som hänt är att jag fick upp ett nytt :o( som lyder så här:

 

Felsignatur:

 

AppName: iexplore.exe

AppVer: 6.0.2900.2180

ModName: mshtml.dll

ModVer: 6.0.2900.2180

Offset: 000769ba

 

Innehåll i felrapport:

 

C:\DOCUME~1\Ewa\LOKALA~1\Temp\82df_appcompat.txt

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Du kan ju alltid prova att kopiera filen mshtml.dll från mappen ServicePackFiles, som du hittar under Windowsmappen.

 

Klicka på plustecknet ute till vänster om ServicePackFiles-mappen. Markera underkatalogen som heter i386. Till höger ser du nu filerna som mappen innehåller.

 

Du gör nu så här att du letar upp mshtml.dll däri. Kopierar filen och klistrar in den där din "gamla" mshtml.dll-fil ligger. Skulle gissa att den befinner sig i Systemmappen, men sök för säkerhetsskull upp den. Kontrollera var den ligger för att sen klistra in filen du hämtade från ServicePackFiles-mappen däri.

 

Svara "Ja" på frågan om du vill ersätta den gamla med den nya.

 

Jag lyckades lösa ett liknande problem med Outlook Express för ett tag sen på det här sättet jag beskrev ovan. Hoppas ditt löses också. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Stefan. Nu har jag kopierat och klistrat in mshtml.dll som du sa. Får se om det löser just det problemet. Vad gäller det första felmeddelandet är det knepigare.. Tack för hjälpen, hoppas att det fungerar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skall installera filen från Microsofts hemsida, kommer ett varningsmeddelande som säger att en nyare version redan finns på min dator och att installationen ej kan fortsätta. Windows är underbart. Har ingen avinstallationsfil i Lägg till/ Ta bort program heller. /Ewa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även kört kommandot SFC /scannow i "Kör" med windows Xp CD:n i CD-ROM läsaren, eftersom det skall fixa alla "trasiga" komponenter i operativsystemet - men inget verkar bita. :o(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar inte gå in i registret som det står...kanske kraschar hela datorn om jag ändrar där. Efter att ha kört SFC /scannow så skall ju alla eventuella problem med skadade filer repareras. Inga andra idéer någon??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök ominstallera internet explorer enligt följande,

om du går in i windows och letar upp en dold mapp som heter inf, i denna så letar du dig fram till en fil som heter ie.inf, högerklicka på denna och välj install/installera, starta om datorn när det är klart.

 

Ifall du inte hittar inf mappen så måste du gå in i den här datorn-verktyg-mappalternativ-visning, klicka i visa dolda filer och mappar.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seppo!

Jag gjorde som du sa. Det kom dock upp ett meddelande som sa "Filen IEXPLORE på Windows XP Professional Service Pack 2 CD Behövs". Jag satte då in Wnidows XP Pro CD:n med operativsystemet (har inte SP 2 på CD), letade upp en mapp där IEXPLORE fanns och tryckte ok varpå programmet accepterade. Därefter kopierades en del filer till nästa felmeddelande om iedw.exe som den inte hittade & då frågade den om jag ville fortsätta utan att kpiera den filen, så jag tryckte ok.

 

Programmet frågade också om jag ville ersätta vissa filer även om nyare fanns på hårddisken, jag tryckte ok. Var det så jag skulle göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja helt riktigt då dessa filer är standard med installationen av ie, sedan ändras många filer till nyare av windows update och kanske andra program.

Om du nu får upp ie så gå in på windows update och uppdatera, hoppas det ordnar sig :-)

Ledsen att jag inte kunnat svara tidigare pga jobbet.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

jag har ungfär samma problem.men hur ska jag hitta stället som den gamla mshtml.dll låg förrut?

 

Förra gången hade jag mshtml.dll medelande men nu får jag istället unknow.hur ska man göra? Ska jag leta efter något som kallas Unknow?

 

 

 

Finns inte en lättare metod för att bli av med problemet?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag leta efter något som kallas Unknow?

Unknown betyder okänd, att Windows inte vet i vilken del det har kraschat.

 

Finns inte en lättare metod för att bli av med problemet?

En metod som är lättare än att kopiera en fil? Knappast, men det finns många tips i den här tråden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör nu så här att du letar upp mshtml.dll däri. Kopierar filen och klistrar in den där din "gamla" mshtml.dll-fil ligger. Skulle gissa att den befinner sig i Systemmappen, men sök för säkerhetsskull upp den. Kontrollera var den ligger för att sen klistra in filen du hämtade från ServicePackFiles-mappen däri.

 

 

Jag har redan hittat mshtml.dll. men hur ska jag hitta den gamla mshtml.dll.filen för att kopiera dit den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den hittade 24 st,där bland annat den som jag ska kopiera ifrån:

C:\windows\servicePackfiles\i386

 

9 av de är blå färgad och resten svart.

 

 

Var ska jag kopiera den som jag har kopierat från C:\windows\servicePackfiles\i386 lägga?

 

 

Om det finns redan en varför ska man kopiera en till?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var många du hade, jag hittade bara två i min dator. Förutom i ServicePackFiles, så är det i C:\Windows\system32. Men byt namn på den gamla filen i den mappen och ta inte bort den, så att du kan byta tillbaks om det inte hjälper (eller blir sämre).

 

Om det finns redan en varför ska man kopiera en till?

Jag gissar att orsaken skulle vara att det kan ha råkat bli något fel på den som används.

[inlägget ändrat 2007-05-03 10:37:57 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det går inte,det kommer en varning att den används av en annan program och kan inte kopiera det.

 

vad ska jag göra nu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om det går i felsäkert läge. Om det inte hjälper eller inte går så får du väl pröva med de andra tipsen i tråden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska försöka med felsäkerläge. Jag har faktiskt försökt med de andra tipsen.

 

när det gäller Seppos tips så har jag ingen Cd.

 

den andra tipsen handlade om win me och 98,jag har win xp.

 

Jag ska försöka med felsäkerläg få se hur det blir.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...