Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Tophe

Surftown.se - Några erfarenheter?

Rekommendera Poster

Ber om ursäkt, miss av mig.

Men kul att höra att situationen har förbättrats, och att ni är nöjd! :)

Ja, jag är jättenöjd. eftersom jag nu är kund hos Indell istället för surftown. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

......ännu en dag som man ej kan nå sidorna som använder databas... och för att informera Jonathan Gabor om vilken db server det är, så är det db2.....

[inlägget ändrat 2009-02-03 15:43:30 av Wiccid2]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen, och tack!

Jag antar att du syftar på mydb2 och inte msdb2, där den ena är en MySQL-server och den andre en MS SQL-server.

Tillsammans med en tekniker har jag nu kollat loggarna, belastning och i princip allting för mydb2, och jag kan faktiskt inte se någon särskild belastning på den servern. Med andra ord, kan vi inte hitta några tecken på att era sidor som använder databasen inte skulle vara åtkomliga.

Jag är fullt medveten om att det inte är svaret hade förväntat er, men jag hoppas i alla fall på att vi kan finna en lösning på det här.

Om ni skulle maila mig på jga(snabel-a)surftown.com med era uppgifter (domän, användarnamn, etc.), så ska vi se om vi inte kan sätta upp särskild övervakning för just era sidor. Då borde vi nog kunna klura ut vad det är som gör era sidor oåtkomliga.

Låter det intressant, eller har du gett upp hoppet om oss redan...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ännu en dag som man ej kan nå sidorna som använder databas

Wiccid2 - jag föreslår att du postar koden från en av dina sidor som anropar databasen, för hur säker du än själv är på att du kodat rätt så skadar det inte att låta någon annan titta på det. Jag har sett alltför många exempel på ineffektiv och rent av idiotisk kod som skaparna själva anser vara perfekt bara för att det fungerar i deras lokala miljö.

F.ö undrar jag om du kontaktade Surftown om dina problem innan du började kritisera dem här (det har ju inte framgått om du försökt med detta eller ej)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...