Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Surftown.se - Några erfarenheter?


Tophe

Rekommendera Poster

Jag tänkte regga en hemsida hos surftown.

 

Men jag vill höra lite personliga erfarenheter av detta webhotell.

De verkar billiga och bra. Jag har ingen monstertrafik på min hemsida, så jag kommer väl inte överskrida trafikgränsen (som enligt dem är obegränsad, men något sådant finns ju inte.. i synnerhet inte för 12:- i månaden).

 

 

Kom gärna med tips. 99kr.com, b-one är ute ur leken, så de behöver jag inga tips om. Men specifikt Surftown.

 

http://www.surftown.se/

 

Tack på förhand för hjälp.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-10 21:04:42 av Tophe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 74
  • Skapad
  • Senaste svar

Många gånger när jag surfar till deras sidor möts jag av en död server...

 

Satsa inte på det billigaste. Man får vad man betalar för!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en kompis som lagt sin sida där och jag hjälper honom lite då och då med den. Har hållt på någon månad och än så länge har jag inte märkt något negativt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LEWeb Webhotell.. Verkar det vara nåt att ha då?

 

De erbjuder ingen backup! Stort minus i min bok

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak där. Dessutom står följande i avtalet, utan att några siffror nämns vilket inte känns speciellt förtroendeingivande: "Web10 tillåter inte användande av diskplats för lagring av större filer för nedladdning". och "Web10 erbjuder fri trafik på abonnemanget, såvida innehållet följer ovanstående regler, och såvida inte trafiken belastar maskiner och nätverk i orimlig grad."

 

Självklart beror det iofs på vad du ska ha för webbplats. Båda två du nämnt är ju väldigt billiga och är syftet en lite enkel sajt så räcker ju båda till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Klart mycket bättre alternativ än de tidigare två, om man tittar till innehållet i paketen. Men jag kan inte uttala mig om företaget som sådant. Men det såg lovande ut så ta kontakt med dem och fråga om Frontpage.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsa på www.aleborg.se

OK, 53:- är mer än 12:- men det fungerar klockrent.

Jag har kört deras Budget/Windows i snart ett år - aldrig några problem. Mycket bra support

 

 

 

/Mikke

 

-----------------------------

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum.

Interdum modo elabitur.

Hoppsan! Pratade jag latin nu igen? Tokigt. Ibland så bara slinker det ur mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsa på www.aleborg.se

Jo, håller med, de har riktigt bra paket. (Fast jag är nog också lite subjektiv då jag känner ägaren=)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det verkade väldigt bra. Men det var lite för dyrt för mig.

Men det skulle vara spännande att få lite inside-info om Scorpiondata.

[inlägget ändrat 2004-10-11 23:50:19 av Tophe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft deras minsta paket sen i Maj detta år.

 

Det lät mycket bra med supporten innan man beställde, och när man kontaktade dom via ICQ eller email så svarade dom snabbt och hjälpte verkligen till. Nu några månader senare så har jag skickat 4-5-6 frågor på ICQ, och jag har inte fått svar på dessa i kanske en månad eller två. Jag har dock inte provat email (jag kanske har skickat nåt mail på senare tid föresten), men skulle tro att det är samma sak där.

 

Allting fungerar som det ska, nya funktioner tillkommer då o då, och nån ny server sätts in då o då. MEN uppkopplingen är SEEEG! Dom har 12 Mbit lina (sa han till mej i maj) och han sa då att dom skulle uppgradera till 54Mbit inom någon månad och att hastigheten skulle vara bra efter detta. Jag har inte märkt någon skillnad, och hastigheten är fortfarande så låg som 1-2 kB/s (!) typ runt kl 16 eller så, på morgonen är det bättre och på kvällen, då kan man komma upp i 35-40 kB/s. Detta märks tydligt när man laddar upp, men även när man surfar runt på sidor på servern.

 

Jag hoppas dom fixar detta snart, för jag har redan börjat titta på andra webhotell. Såg detta idag:

http://www.1place2u.com/

...bra pris, bra "siffror", grym kontrollpanel, allting perfekt...men det är väldigt begränsat på vad man får ha på servern (läs vilkoren)...:(

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.1place2u.com/ ... men det är väldigt begränsat på vad man får ha på servern (läs vilkoren)
Att kalla deras villkor för väldigt begränsande är väl ändå att ta i?

 

Du får inte lägga upp:

* MP3 som inte är fria/du inte har rättigheterna till (= Fullt normalt!)

* "backup" på mjukvaror (= Fullt normalt!)

* Filmer (mpeg, divx osv) som inte är fria/du inte har rättigheterna till (= Fullt normalt!)

* Streaming Media (= Fullt normalt!)

* Erotik & Sex (= ganska vanligt)

* Spam (= Fullt normalt!)

* (egna) CGI-baserade forum, IRC, chat eller liknande. (= ganska vanligt)

 

Vad är det du vill kunna lägga upp som du inte får?

Hur många andra (seriösa) webhotell är det som tillåter ovanstående?

 

/Cluster

----------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

-----> http://unic.serveftp.com/eforum <-----

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På scorpiondata står det inte riktigt fullt så utförligt vad du får o inte får ha. Jag antar att mycket av det gäller på alla webhotell ändå. Hur som hälst så har jag haft det mesta på scorpiondata utan att nån har sagt nånting...Fast vad vet jag, hade nån kommit på mej så hade det kanske inte varit lika kul ;)

 

Hur är hastigheten på 1place2u? Kan man skapa oberoende ftp/mail konton och sköta dessa själv, så skulle man kunna gå ihop med nån/några o beställa 1place2u tillsammans...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör nog på Surftown då...

Har inte läst lika mycket negativt om dem som om de andra billiga.

Scorpiondata verkade trevliga, men det bådar inte gott att de ett dygn senare inte svarat på mitt mejl angående om de stöder Frontpage eller inte...

 

De som skrivit negativt om Surftown har oftast varit folk som inte testat deras tjänster, utan oftast skrivit "man får vad man betalar för".

Det är naturligtvis så... Nån dag kanske man har råd med en sida för 1000:- om året. Det vore nåt.

 

Men Surftown blir det nog nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Skaffa ALDRIG , ALDRIG, ALDRIG webbhotell hos surftown. Dom sköter inte grejerna och försöker lura dig med betalningen. Det är ett gäng skojare!!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom sköter inte grejerna och försöker lura dig med betalningen.

Du får gärna dela med dig av din erfarenhet av Surftown.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemet är värdelöst, filer går inte att ta bort eller flytta. Bara en av sakerna som är fel. Betalar du för ett år och märker att det är skit, får du inte pengarna tillbaka...

 

Sen när du glömt bort att du har webbhotell där och lagt ner hemsidan (flyttat den) kommer en saftig räkning att du ska betala ett år till då man glömt bort att trycka på en liten grön knapp på ett omöjligt ställe att hitta för att säga upp abonnemanget.

 

Som du märker är det obskyra affärer och en anmälan till konsumentverket ska enligt dom inte leda någonstans då det är danskregistrerat. Skojare!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Kan bara hålla med att Surftown är ett stort gäng med skojare!

 

Dessutom har de en totalt inkompetent och världelös support.

 

Räkna inte med hjälp av dem när de har ställt till något för dig, utan du måste själv lösa problemen..

 

Hoppas detta företag går i konkurs så fler inte går på deras bluff..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Japp.. så här några år senare...

Jag kommer ALDRIG bli kund hos de puckona igen. De har sänkt mina sidor totalt. Deras databasservrar har varit helt överbelastade i 5 veckor, och de är bara skitdryga när jag ber dem fixa det. De säger åt mig att uppgradera till ett dyrare konto, då får jag en server som inte är nedkörd.

 

De har alltså tagit betalt och sen bara vägrar de läsa problem som innebär att mina sidor inte funkar. Så mycket arbete jag lagt ner på mina sidor så skiter sig allt nu. Nu ligger det några veckor framför att bygga upp det som Surftown raserat pga att mina användare tröttnat på att det sällan går att komma in på sidorna.

 

 

Nu har jag ju självklart skaffat ett riktigt webhotell. Men jag är så ARG!!!!

Jag har i tre mail frågat om jag kan få pengarna tillbaka men jag får som svar att jag kan uppgradera till ett dyrare konto. Då kommer de leverera det jag betalat för. Inte nog med att de inte vill laga sina trasiga servrar, utan de svarar inte ens på mina frågor.

 

Surftown är ett uselt skämtföretag som inte bryr sig om sina kunder. Skaffa ALDRIG ALDRIG Surftown.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skane

Jag har en kund som hade Surftown i början men när jag skulle skapa ett enkelt nyhetsutskick till dem så blev det problem på deras servrar.

Skrev också ett antal gånger till deras support utan att höra av dem på braaaaa länge.

Svaren vi fick av dem var otydliga så det tog inte lång stund innan vi lämnade dem då det inte gick i hand med den kvalité vi vill hålla.

Det är ett skämt-företag i mina ögon.

 

[inlägget ändrat 2007-05-06 21:09:54 av Micke_skane]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har haft surftown enbart som emailserver och även en enklare websida för min domän, mest bara för att det gick. Jag har inte haft jättemycket problem tills då jag började använda mitt emailkonto som mitt huvudsakliga email. Deras anti-spam och anti-virus för servern är just löjligt dåligt då jag får minst 11 spammails varje dag, även med blacklisting funktionen aktiverad på de som skickar olika spyware filer osv. samt insällt på den mest aggressiva spam nivån. Jag har skickat flertal emails till support. De svarar givetvis snabbt men säger ingenting av nytta.

 

REDIGERAT: Tillbaka igen med en liten uppdatering. Jag bytte till One.com för att de hade "greylisting" som spamfilter. Jag har haft bra erfarenheter av detta system då mitt universitets epost-servrar använder detta system. Nu efter ett par veckor med min domän på one.com kan jag bara konstatera att jag har fått lugnt i brevlådan igen. Jag vet att one.com har fått mycket kritik också men om ni är som mig, och endast använder webhotell för email och enkel, icke-kommersiell hemsida, så ska ni hellre använda one.com över surftown, pga. bättre spamsskydd som förklarat ovan.

 

Lycka till i sökandet allesamman.

 

/D

 

[inlägget ändrat 2007-07-02 11:39:21 av D4N13L]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
allan akhbar

Hej!

Jag kan bara hålla med om detta och vill verkligen avråda alla som tänkt använda sig av dessa,speciellt om du har ett kommersiellt syfte som jag.

 

Har haft surftown i flera år och det har funkat klander fritt fram till några månader sen då det visat sig att deras servrar är totalt överbelamrade och detta även företagsservrarna.Supporten är dryg,ljuger och allmänt värdelösa.

 

Keep away

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...