Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Betalkanaler med marksänd digitaltv


Nissee

Rekommendera Poster

Man får inte förklara hur man tittar på vissa kanaler gratis här, men säga om det går eller inte som en ren information...

 

Är det möjligt att ta in betalkanler med ett passande tv-kort utan att använda en kortläsare? Alltså finns det någon programvara som sköter det? Vad skulle denna i så fall kunna heta?

 

Jag kan säga att det går att köra för fort med bilen genom att gasa lite mer, men det ska du inte göra... ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur mottagarna fungerar idag, men i slutet av 90-talet gick det iallafall att knappa in koder i den satellitmottagare jag hade som öppnade för fler kanaler. Jag fick en "hemlig" webbadress i Danmark av snubben som installerade antennen (mot 500 spänn, men det var det värt). Mer än så vet jag inte dock.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte tro det. Det är väl iaf det som är tanken med att de byter programkort (och därför har en kortavgift). De förändrar krypteringen och så tillräckligt ofta för att det inte ska vara lönsamt att knäcka den typ. Det funkar väl iaf mot piratkort, men om det finns något mjukvarualternativ känner jag inte till.

 

Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.

-Martin Luther King

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..och om någon känner till ett mjukvarualternativ är det inte tillåtet att beskriva eller länka till det här eftersom det vore ett brott mot upphovsrätten att gå runt krypteringen.

 

Så tyvärr, denna tråd kan aldrig få en lösning. Om nu inte länken går till Boxer, Viasat, CanalDigital eller annan operatörs sidor och beskrivingar av en tjänst de har till just DVB kort utan kortläsare. Nu känner jag inte till någon sådan tjänst...

 

/T

Moderator för TV-kort

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-10 12:04:56 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik P Larsson

Idag finns ingen fungerande programvara.

Enda alternativet är att pröjsa för ett abbonemang. Bita i det sura äpplet typ :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer som ”Erik P Larsson” säger, inte en chans. Dessvärre verkar det inte heller finnas någon lösning under den närmsta tiden.

 

-nisse

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det finns sätt att gå runt de och det sälj helt lagligt...

 

dock inte i tv-kort´s form utan i mottagare...

 

ni har säkert hört talas om Dreambox.. som är en digital mottagare som man kan programmera själv, den är linux baserad om jag inte mins fel,

och den sälj helt laglit, den blir inte olaglig förren du lägger in "XXXXcams" som den blir olaglig för det är då den öppnar upp betalkanaler. som canal digital och viasat fast inte tv-1000 utbydet som inte är knäckt än... "VideoGuard".

 

Dreambox är och tillsammans med Strong dom ända digital mottagarna som klarar av att hantera båda canal digital och viasat samtidigt.

 

Camsen hämtar koderna från internet och lägger in det direkt in i boxen, tack vare att dreamboxen går att koppla upp mot internet.

 

Men nu är detta som sagt mottagare, tror inte det finns programvaranm för att göra det på PC med TV-kort men det kommer förmodligen inom kort...

 

Vill obsavera om att detta är totalt förbjudet att använda dreamboxen till detta...

 

Sen nu tack vare den nya lagen så kommer företag som Bredbandsbolaget, Bostream och fler att börja "portscana" vilket gör att dom kontrollerar vad det är för information som åker in och ut ur ditt hem. (för att unvika spridning av musik, filmer, spel)

Jag tror att viasat och canaldigital kommer vilja att man även "söker" efter filer med innehåll av deras koder till betalkanaler... inom en snar framtid.

 

det ända alternativet jag känner till för TV-kort är http://www.welltonway.com/

 

// Marcus

 

[inlägget ändrat 2004-11-28 23:39:26 av Macz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag ett TV3-kort från Stenbeck (eller stavar han med ä?) som tar emot alla kanalerna, och jag har bara bara betalat kortavgiften.. (ingen månadsavgift..) Undrar hur länge det funkar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV3-kort?

Ett TV3-TV-Kort till datorn eller vad?

 

Och vi pratar marknät ska väl Tv3 vara halvöppen där till början av 2005? Info finns säkert hos boxer...

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till en början efter hela den där affären mellan Canaldigital och Viasat/MTG så kunde personer som hade en box med korläsare men inget Boxer-ab. köpa ett speciellt kort för att kunna se på de fria kanalerna samt TV3. Tror detta gällde i en vecka. Sen kom kravet från MTG att man skulle ha ett Boxer-ab. för att kunna se TV3.

 

Det man vet med säkerhet idag är TV3 kommer att finnas i det digitalamarknätet fram till Januari 2005. Vad som händer sen vet bara MTG, de säger att de tänker finnas kvar, men frågan är i vilken form (i boxker-paketet, som extrakanal etc).

 

Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.

-Martin Luther King

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen nu tack vare den nya lagen så kommer företag som Bredbandsbolaget, Bostream och fler att börja "portscana" vilket gör att dom kontrollerar vad det är för information som åker in och ut ur ditt hem. (för att unvika spridning av musik, filmer, spel)

 

Vad innebär det? Kommer de att vidta några åtgärder eller begränsa tillgången? Har fler leverantörer sagt att de skall göra det?

 

Jag tänkte precis byta leverantör till Bostream men det blir ju klart ointressant om man inte kan tanka. Hur ser kontraktet ut, har de möjlighet att begränsa utbudet?

 

Mvh

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just Bostream är väl svårt att få som leverantör eftersom de inte finns längre (uppköpta av Bredbandsbolaget för några månader sen).;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta innebär inget för användaren förutom om du tankar mycket, mycket. kanske ty 500 GB i månelnågot sånt.

 

Men om comhem, canaldigital, viasat. skulle vilja få stop på folk som tar hem deras koder, så ber dom t.ex Bosream att "söka" över deras nät om nån tankar hem filr innehållande koderna för mån för att öppna vissa kanaler....

 

chansen att dom söker på jut dig då du tar hem filen innehållande koderna är ju ganska liten. men risken finns.

 

Bostream är uppköt av bedbandsbolaet men kommer att drivas som vanligt.

 

Det är inte bara Bostream och BBB som kommer att "portscana", nu med den nya lagen efter nyår eller när den nu går i gång. Så kommer säkerigen Telia oxå att börja scaa...

 

det är som sagt bara FTP ed kryptering som kommr att a det ända alternativet. om man vill tanka.

 

/mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm..

Sitter och funderar på om man verkligen kan förbjuda koder att spridas..

Killen bakom decss blev ju friad.

 

Portscanna? -Låter som något som fjortisar håller på med. (Brandväggar finns ju mot sånt ofog)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja men dom har en misstanke mot dig, det är främst mp3or och filmer man kommer att leta efter så klart... deta med koderna är ju bara en tanke.. det är ju inte säkert dom kommer söka efter koderna.

 

det är ju så klart all trafik fram till modemet... det brukar komma ett modem förre brandväggen..... det var Bostream som först började med det för att kontrollea vissa extra aktiva abonenter... du kan ju själv förstå att man som opetör börjar undra när EN kund får hem närmae 1,2 TB i månaden.....

 

/ mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...