Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ändrad inställning efter formatering


ankiki

Rekommendera Poster

Hej, jag har formaterat min bärbara dator eftersom jag fick problem med virusprogrammet. Fick en recovery skiva med och med hjälp av den har den formaterat och återinstallerat xp home till ursprungsläget, det är som när jag fick den.

Nu till mitt lilla problem. När jag använder bild och fax visningsprogrammet så funkar inte det som det gjorde förut. Det är ikoner där man kan t ex vända en bild m.m. Redigera ikonen fungerade förut att när jag tryckte på den så stängdes visningsprogrammet för bild och fax och bilden öppnades i mitt fotoprogram (paintshop) men det gör det inte längre. Antingen stängs visningsprogrammet för bild och fax ner och det händer inget mer, någon gång har bilden öppnats i paint och det vill jag absoult inte, utan jag vill kunna redigera i Paint Shop pro... jag har letat i hjälp och där finns bilderna på de ikoner jag menar,,men inte ikonen för redigera är med, den har dom hoppat över....

Var går jag för att ställa in att bilderna ska redigeras i PaintShop?

och jag vill kunna titta på bilderna i visningsprogrammet för bild och fax och kunna använda Redigera och få upp bilden i paint shop..

vid en inställning som jag gjorde så öppnades bilderna direkt i Paintshop när jag dubbelklickade på dom,,,det vill jag inte...utan dom ska öppnas först i visningsprogrammet för bild och fax,,,

Någon som vet vad jag talar om och vet hur man fixar till det här???

Upptäckte idag att när jag högerklickar på redigera knappen och väljer redigera från den meny så öppnas bilden i paint...

 

Anki

[inlägget ändrat 2004-10-09 19:18:36 av ankiki]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till bild och fax visningsprogrammet finns en patch att ladda ner från Windowsupdate. Denna fixar antagligen till ditt problem.

 

För att välja redigera i PSP

Start>kontrollpanelen>Mappalternativ

Fliken Filtyper

Gå ner till och markera tex jpg

Klicka avancerat

om du har en åtgärd som heter edit/redigera markrerar du denna och klickar Redigera...

annars klickar du Ny..

Åtgärd: Redigera i PSP

Program för att utföra åtgärden: "SÖKVÄG TILL Paint Shop Pro.exe" /dde

Klicka i använd DDE

DDE-meddelande: [open("%1")]

Program: Paint Shop Pro

Ämne: System

 

 

/Cluster

----------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

-----> http://unic.serveftp.com/eforum <-----

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...