Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Cubase sx


bobbyem

Rekommendera Poster

Hej jag har nyss skaffat cubase sx och har ett stort problem. så fort jag har spelat in något (förutom midi) så kan man bara lyssna på det typ två eller tre gånger innan det blir en massa bi ljud och fladder. detta är otroligt iriterrande. Är det så att detta är ett så kallat latencyproblem?

är ända utvägen att köpa ett nytt ljudkort, ramminne?

 

Mvh Bobby

bobbyem@fastmail.fm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

latency har med fördröjning att göra, dvs. hur lång tid det tar för datorn att spela upp ett ljud efter att du tryckt ner en tangent.

Jag är ingen expert på området men att ha ett dugligt ljudkort är ett måste om du ska arbeta med ljud. Kolla in studios forum så hittar du säkert mycket matnyttig information :)

 

http://forum.studio.se/

 

/p-a

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Bobby. Jag vet inte om det är lösning på ditt problem. Men jag måste avaktivera nätverks kort samt stänga ner virusprogram, MSN, m.m. för att inte få ljudproblem vid Inspelning/Avspelning. Speciellt nätverkskort som är aktiva ger "LP-knaster" och "blippar" vid inspelning. Och tyvärr är dessa inspelade också! Vid avspelning läggs ju inget till på ljudspåret som fastnar permanent. (men det är ju irriterande)

Lycka till

Mvh Janne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...