Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ladda en .swf film från Container i flash?


QuackPack

Rekommendera Poster

Hej! Behöver hjälp med en liten sak!

 

Har en sida, man kan säga en mall där jag har min meny.. när man kommer till då index.swf så laddas sidan intro.swf in i en container på sidan.. i intro.swf vill jag länka till en annan .swf fil, typ bildgalleri.swf men det funkar inte.. har testat loadMovie("bildgalleri.swf", 2) får då fram frame 2 på bildgalleriet men så händer all info kvar från info.swf med bilder och text.. vad göra?! :(((

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"loadMovie("bildgalleri.swf", 2);" laddar in bildgalleri.swf i level 2. levels kan man se ungefär som lager fast de ligger högre i hierarkin än huvudtidslinjerna. så att de alltid ligger över allt som ligger i en level under. Huvudfilmen laddas in i level 0.

 

Om du vill ersätta filmen som ligger i containern så måste du ange en correct sökväg till denna. Antingen genom att använda en absolut sådan t.ex.: "_root.container_mc". MEn detta gör att du måste veta container filmklippets instansnamn samt att skriptet inte kommer att fungera när filmens spelas sepparat. Då är det nog bättre att använda relativa sökvägar med hjälp av "this" och "_parent".

 

/Mirandir

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...