Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med AppleWorks och konvertering?


Ored

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har på min dator installerat senaste versionen av AppleWorks, MacOS X och MacOS 9. Nu är är det så att jag inte kan konvertera tex Word, Excel och RTF filer innifrån programmet AppleWorks. I och med detta tog jag bort allt som hade med AppleWorks att göra och sedan gjorde jag en standardinstallation av AppleWorks 6.0 och då fungerade alla konverterare som de skulle men som en del kanske vet så finns det ju inte någon konverteringsstöd för bla Word med denna version. Detta stöd kom först i och med version 6.1. Därför uppgraderade jag AppleWorks till version 6.2.9 som är den senaste versionen av programmet i tron att jag då skulle få tillgång till möjligheten att konvertera Word filer. Men jag hade tyvärr fel. Utan det finns nu bara konverterare som slutar på [QT] när jag kör programmet med datorn startad i MacOS X. Startar jag datorn med MacOS 9 så fungerar alla konverterare helt perfekt. Så vitt jag vet finns alla filer som har med konvertering att göra i mappen translators och där finns även de konverterare som jag inte får upp i programmet.

 

Nu undrar jag om någon vet vad detta beror på och hur man löser detta problem? Det är onekligen bra att kunna konvertera RTF och WOrd filer eftersom man ofta får filer i dessa format.

 

/Ored

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...