Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett bra, gratis e-postkonto?


Pellan

Rekommendera Poster

Var får jag tag i ett bra, rymligt och gratis e-postkonto som jag kan köra i Outlook Express ?

(Och helst med ingen eller lite påtvingad reklam o. dyl.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Om du vill kan du få en inbjudan till gmail.com. Lite reklam finns men inget som stör. Epost mig namn och din nuvarande epostadress så skickar jag en inbjudan.

 

//Patrik J

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går väl inte att köra gmail i outlook? Eller har jag missat någon viktig funktion här?

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört med mitt hotmail-konto sedan 1996.

Samma konto hela tiden, aldrig några problem... Närmar mig alltså 10-årsstrecket med samma e-mail adress.

 

Det går utmärkt att koppla till Outlook Eftersom det är MS som kör tjänsten.

 

Vissa klagar över mycket skräppost i hotmailboxen... Men jag får kanske

4-5 i veckan. Och jag har inte ens det hårdaste filtret på. De hamnar dessutom alltid i "skräppostmappen".

 

Man får väl se till att inte drälla ut sin adress över hela nätet, det gäller ju alla adresser, inte bara hotmail. Jag har en annan hotmail-adress som jag har när jag surfar, för att regga program och tjänster och sånt. Där får jag en del skräp.

 

Men hotmail är grymt bra!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Var får jag tag i ett bra, rymligt och gratis e-postkonto som jag kan köra i Outlook Express ?

Det har du redan ;)http://webmail.idg.se/ popservern som du använder för att ladda ner brev till din epostklient är pop.idgmail.se

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

popservern som du använder för att ladda ner brev till din epostklient är pop.idgmail.se

Är den där delen ny? Jag kan inte minnas att jag någonsin sett att det skulle gå att pop:a kontot?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill kan du få en inbjudan till gmail.com

 

En gmail-inbjudan bara så där? Om ingen annan nappar tar jag den gärna. :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pop är väl inget man ska eftersträva IMAP är det man vill ha! :D och gärna SIMAP(dock väldigt få som erbjuder det)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Är den där delen ny? Jag kan inte minnas att jag någonsin sett att det skulle gå att pop:a kontot?
Det är inget det görs reklam för men det finns.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget det görs reklam för men det finns.

Det var ju just det du gjorde, reklam altså...

 

Får man förresten gör reklam på eforum, Erik ;););)

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pop är väl inget man ska eftersträva IMAP är det man vill ha

Jag poppar massor med konton med automatik och slänger på ett imap-konto, inget av pop-kontona skulle bli bättre av att jag kunde köra imap mot dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Det var ju just det du gjorde, reklam altså...
Jag vill bara ge Eforumanvändarna lite mervärde :)

 

Får man förresten gör reklam på eforum, Erik

Jodå om det är en efterfrågad tjänst :)

5. Gör inte reklam. Visst får du skryta med dina kunskaper och briljera med dina djupsinnigheter men det är en helt annan sak än att uppenbart marknadsföra produkter och tjänster som du själv säljer. Företräder du dock en tjänst/produkt som en användare har efterfrågat så är det tillåtet att berätta om den.

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-07 16:59:08 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört med mitt hotmail-konto sedan 1996.

Samma konto hela tiden, aldrig några problem... Närmar mig alltså 10-årsstrecket med samma e-mail adress.

 

Det går utmärkt att koppla till Outlook Eftersom det är MS som kör tjänsten.

 

Vissa klagar över mycket skräppost i hotmailboxen... Men jag får kanske

4-5 i veckan. Och jag har inte ens det hårdaste filtret på. De hamnar dessutom alltid i "skräppostmappen".

 

Man får väl se till att inte drälla ut sin adress över hela nätet, det gäller ju alla adresser, inte bara hotmail. Jag har en annan hotmail-adress som jag har när jag surfar, för att regga program och tjänster och sånt. Där får jag en del skräp.

 

Men hotmail är grymt bra!

 

Joo..., Hotmail är väl kanske bra på sitt sätt - jag har kört det genom OE i något år nu - men kontot är så löjligt litet: visst bara 2 MB.

Det blir ofta fullt och jag har fått erbjudande att uppgradera till deras "MSN Hotmail Plus" med 2 GB lagringsutrymme och funderat på det, men deras betalningsvillkor, citat: Du behöver också ett kredit/betalkort för att betala för tjänsten. När prenumerationstiden går ut förnyas abonnemanget automatiskt och ditt kredit/betalkort belastas automatiskt..., tycks omöjliggöra det, ty jag har inget sånt kort och vill heller inget ha. :thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNart ska ju hotmail uppgraderas. Då blir gratiskontona mycket större.. typ 100mb tror jag...

:) Det låter toppen... men var har du den uppgiften ifrån? Jag har inte sett någonting om det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNart ska ju hotmail uppgraderas. Då blir gratiskontona mycket större.. typ 100mb tror jag...

 

250MB är siffran det skrivits mest om. Dock har det pratats om det bra länge nu utan att något har hänt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

gratis-kontona på Yahoo är redan på 100 Mb. Gräns för bifogade filer är 10 Mb (per fil alltså). Jag har själv skaffat ett sådant konto.

 

Utöver de 100 Mb email-utrymme, så får man också ett s.k *breifcase* (hårddisk på nätet) på 30 Mb till varje konto.

 

Registrerar sig för mailtjänsten gör man här

http://mail.yahoo.com/?.intl=us

 

När det är klart, så aktiverar man *breifcase* här

http://briefcase.yahoo.com/

 

Sedan så har man alla moduler samlade här när man aktiverat allt på *my yahoo*

http://my.yahoo.com/

 

Man använder samma yahoo-id och password som man fixade till mail-kontot på alla ställen.

Jag tycker att det fungerar väldigt bra.

 

ha de

Amos

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...