Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bostream håller inte vad dom lovar ---- IGEN


Systemutvecklare

Rekommendera Poster

Systemutvecklare

Hej allihopa.

 

Tänkte dela med mig om en rent ut sagt brottslig handling:

 

Jag har idag istream.

 

Jag beställde i feb -04 tjänsten scream från bostream där man fick fina lovord om att jag skulle få 13 Mbit upp/ner. Mina kollegor beställde samma tjänst och fick samma fina lovord. Vi bor inom den radien som

bostream garanterade 13 eller 26 Mbit. Tiden gick och jag ringde med jämna mellarum får att få information om status. Inte förrän förra veckan hade dom byggt ut stationerna, dvs. rejäla försening.

 

När jag sedan hämtade ut modemet, glad som en lärka, och packade upp det så jag till min förskräcklse att det var ett adsl modem, exakt ett sådant som jag har. Så idag ringde jag bostream, något irreterad, och frågade vad som hänt. Jag hade ju blivit lovad 13 mbit......

 

Detta fick jag som svar:

 

"SAMTLIGA I JÖNKÖPING OCH HUSKVARNA FÅR ENDAST ADSL DVS. 8/1, FINNS INGA PLANER PÅ VDSL!!!"

 

Hur kan man först lova och sedan rent ut sagt grundlura kunder på detta vis......inte förrän man fått avtalet då vågar dom säga som det är.....

 

Detta leder till att jag säger upp mitt ej levererade abonnemang, men då var jag tvungen att skriva ett brev till bostream, annars får jag 3 mån. uppsägningstid på en tjänst som inte idag fungerar eller levererar vad dom lovat.

 

Så alla ni som tecknat med bostream, säg upp detta och teckna med någon annan leverantör....Jag ska teckna med adamo istället, kostar dessutom mindre.........

 

 

Hälsning

 

En något arg fd. kund till bostream......

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad till Internetuppkopplingar.

 

Vänligen fundera på vilket forum som är mest lämpat för ditt inlägg nästa gång du startar en tråd.

 

[sH] - moderator för Öppet forum

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemutvecklare

Tjena.

 

Såg att jag var lite för ivrig när jag skrev inlägget, därav hamnade det fel....Sorry för strulet, men man är ju lite upphetsad ang. ärendet.....

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...