Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Media Player Classic


Mauritz Lybeck

Rekommendera Poster

Mauritz Lybeck

Jag söker ersättare för Real, QuicktTime, Windows Media...

 

Media Player Classic har visst INTE alla codecs som behövs förinstallerat. Jag har MPC med Real Alternative och QuickTime Alternative. Men man skall visst behöva lägga in tex. DivX, AVI osv. själv! :-(

 

Här har jag codecs att ladda hem:

http://www.videohelp.com/tools?s=6#6

 

Men vad gör jag med dem sedan? Vart stoppar jag dem?

 

VLC har visst codecsen inne från början. Är VLC bättre? Får man in Real och QuickTime codecsen där?

 

http://www.videolan.org/doc/vlc-user-guide/en/vlc-user-guide-en.html

http://www.videohelp.com/tools?tool=217#comments

 

/Mauritz

 

[inlägget ändrat 2004-10-05 21:50:34 av Mauritz Lybeck]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder nästan bara VLC, men quicktime och real har jag separat (minsta installationerna, bara för att kunna kolla onlinematerial). VLC rekommenderas verkligen varmt, det är en liten installation, enkelt att använda och förenklar hela mediebiten extremt mycket. Dock har den inte så många specialfunktioner, tex har jag inte lyckats komma på hur man gör en playlist för mp3-filer. (Någon får gärna upplysa mig om funktionen finns...)

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan rekommendera Zoomplayer just för sin utmärkta funktionalitet. Samt vid installation berättar den snällt vad den saknar för att kunna spela allt det du just önskar; real, divx, quicktime, matroska, mp3, ogg...

 

Codecar du finner - det är bara att installera dem enligt anvisningar. ffdshow kan jag rekomendera, den klarar de flesta divx-formaten inklusive xvid och många andra format vilket innebär att du ej behöver så många andra.

 

Ta det lite lugnt med eventuella codecpaket, installera helst enbart de codecar du behöver elelr tror dig behöva. Codecpaket installera ofta en hel del onödiga saker. Risken finns alltid att det uppstår konflikter.

 

Annars kanske VLC är ett allternativ, testa - inga problem att bli av med vare sig VLC eller Zoomplayer. (eller ffdshow)

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-05 22:06:33 av Monshi]

 

[inlägget ändrat 2004-10-05 22:09:24 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det lite lugnt med eventuella codecpaket, installera helst enbart de codecar du behöver elelr tror dig behöva. Codecpaket installera ofta en hel del onödiga saker. Risken finns alltid att det uppstår konflikter.

 

Bra att du påpekar det. Det är många som inte vet bättre än att installera varje codec de hittar.

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

-------------------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...