Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eforum RSS


Monshi

Rekommendera Poster

Firefox har ju numera ett lätt stöd för RSS, de kallar det för "Live Bookmark".

Om man med Firefox går in på ex.v. Expressen hemsida visas en liten ikon i nedre högra hörnet, Firefox har hittat en RSS-feed. Denna kan man lägga till som ett "Live Bookmark".

 

Nu visar detta bokmärke Expressens topprubriker, men fungerar även som ett vanligt bokmärke. Du kan gå till de enskilda artiklarna eller till Expressens startsida.

 

Eforum har redan en RSS-version, går det då att anpassa denna så att Firefox upptäcker och kan nyttja denna? Kanske något för IDGs nyhetsstjänt också?

 

testar...testar... hmmm, det verkat ju fungera. Om man skapar ett Live Bookmark till adressen

//eforum.idg.se/rss/?top=10

visar FF en lista över senaste tio inläggen. Nu skulle de verkligen vara användbart med tio senaste aktiva trådarna.

 

Vad vill jag säga? Vet inte riktigt längre... men postar inlägget ändå... vore trevligt om det fungerade som Expressens sida, nu fungerar det inte som en länk till Eforum.idg.se utan bara till enskilda trådarna, samt om man kunde visa senaste aktiva trådarna istället för inläggen. Och en liten klocka som visar när inläggen skrevs..

 

Får testa vidare, vet ex..v inte hur ofta FF uppdaterar detta bokmärke.

 

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att spinna vidare på den här tråden, jag skulle gärna ha en tagg med i feeden som innehåller ThreadId och ForumId/ForumName.

Jag gjorde ett program för ett tag sen som just nu bara uppdaterar sitt fönster med nästa inkomna inlägg. Inte så mkt att ha eftersom det spottas ut ganska många inlägg. Kunde jag komma åt tråd- och forumid så kan jag lägga till bevakningsfunktion för de trådar och forum jag är intresserad av.

 

Förvisso finns tråd-id tillgängligt genom <link> men forumId kan jag inte få tag i.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...