Ganesa Posted October 5, 2004 Share Posted October 5, 2004 Datorn hittar inte min nyinköpta externa hårdisk med USB. Måste jag öppna datorn för att installera den där först? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peddler Posted October 5, 2004 Share Posted October 5, 2004 Vad har du för modell av extern hårddisk? En del har drivrutiner som måste installeras, andra hittas direkt. Sen beror det också på vilken version du har av Windows, eller annat OS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ganesa Posted October 5, 2004 Author Share Posted October 5, 2004 Jag har Windows XP Lådan jag lagt disken i heter USB2.0 IDE BOX. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[SH] Posted October 5, 2004 Share Posted October 5, 2004 Tråden flyttad till Windows XP. Tänk gärna lite på vilket forum som frågan passar i innan du postar inlägget. [sH] - moderator för Öppet forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias Nordberg Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Min erfarenhet av att installera lagringsvolymer via USB (tex USB-pinnar, kameror) är att dessa gärna försöker "ta" en enhetsbokstav som redan är upptagen av andra uppmappade (nätverks-)enheter. Lösningen på detta problemet är isf att högerklicka på Den här datorn på Skrivbordet och välja Hantera. Välj sedan Diskhantering och ändra enhetsbokstav på den externa enheten till någon som är ledig, tex M: /Mathias Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.