Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"tjänsten för buffring av utskrifter inte är igång"


MobyDick

Rekommendera Poster

Jag försöker installera min skrivare (Xerox WorkCentre 480cx) på min dator med XP Pro.

Det går inte så bra.

Jag får hela tiden ett felmeddelande som säger: "Spooler subsystem app has encountered a problem and needs to close".

 

Om jag försöker göra något med skrivaren (tex skriva ut testsida, ta bort skrivaren eller lägga till en ny) så får jag ett meddelande som säger att det inte går eftersom tjänsten för buffring av utskrifter inte är igång.

Jag har försökt att starta tjänsten "Print spooler". Det går bra, men jag får ändå samma felmeddelande.

 

HJÄLP MIG!!!

 

Jag blir tokig snart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej,

 

Jag har samma problem. Om du hittade någon lösning så vore jag oerhört tacksam om du kunde dela med dig av lösningen!

 

Med vänliga hälsningar Martin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Jag har också ett problem med detta. När jag skriver ut står det i felmeddelandet "Spooler Subsystem App har stött på ett fel". Skrivaren, HP LaserJet 1020, skriver endast ut samm dokument hela tiden, dessutom inte alla sidor ,endast 4av 9 och sen plötsligt så skriver den ut, fast jag inte gett kommando att den ska skriva ut, ibland står det att "skrivare måste väljas," men i alternativrutan finns inga skrivare att välkja.

jag har kört instalaltionscdn 2ggr och även klickan för spooler i "Kontrollpaner-adiminstrationsvertyg-tjänster".

Vet någon hur jag ska reda ut detta el är skrivaren förbrukad?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...