Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Hämtingsbara filer...


iglesias

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

 

Jupps, jag har råkat för liknande.

 

Begriper inte varför jag hamnar där. Det händer bara vid speciella tillfällen då jag gjort något. Kommer inte på vad just för tillfället.

 

Kanske MS-adware. ;-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt att om jag inte haft igång datorn under ett par tre dagar eller om jag gjort någon större uppdatering så hamnar man där.

 

Kanske en inbyggd säkerhetsgrej för att man skall titta efter om det finns några uppdateringar om datorn varit inaktiv en tid eller om man gjort uppdateringar som har påverkat IE..?

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Internet-alternativ på fliken Avancerat finns det på slutet ett val som heter "Sök efter uppdateringar av IE automatiskt". Jag har inte kryssat i det och jag kommer inte till den där sidan ni nämner. Vet inte om det har något samband men ni kan ju pröva.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt säker på att Cecilia har rätt. Jag har ibockat att det ska sökas efter uppdateringar av IE och varje gång som jag omdirigeras dit brukar det finnas något nytt, som man kan ha nytta av.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst Cecilias svar kollade jag om "Sök efter uppdateringar..." var ikryssat och det var det. När jag kommer till hämtingssidan för uppdateringar och sedan jämför med sedan tidigare nedladdade filer i Windows Update märker jag att det flesta av uppdateringarna redan finns installerade, andra kanske behöver installeras, vad vet jag.

 

Tycker ni inte att det borde ske automatiskt så att bara de filer som behöver installeras visas, som i Windows Update? Trodde förresten att uppdateringar som behövs för IE var integrerat i Windows Update men det kanske det inte är.

 

//Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst vore det bra med en anpassad sida i stället för en standardsida.

I varje fall de viktiga uppdateringarna där syns i Windows Update, jag vet inte hur det är med de under rubriken Rekommenderade. Länkarna under Övrigt är ju till andra info-sidor så de syns ju inte i Windows Update.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...