Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Nero 6 - konflikter?

Mauritz Lybeck

Recommended Posts

Mauritz Lybeck

Jag väntar på att min DVD-brännare skall komma med posten. Jag har under tiden skaffat Nero 6 med rubbet.

Jag undrar - tidigare var det väl så att man skulle avaktivera Windows egna brännarfunktion för inte bugga ihop med andra brännarprogram. Är det fortfarande så med nuvarande versioner? (XP Home SP2, allt uppdaterat).

Om det är så - hur var det i så fall man inaktiverade Windows-brännaren nu igen?

/Mauritz

Om det är så - hur var det i så fall man inaktiverade Windows-brännaren nu igen?

Tjänsten för XP´s brännarprogram heter IMAPI CD-Burning (Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Tjänster). Stoppa och sätt till Inaktiverad.

Högerklicka på DVD-RW/CD-RW -> Egenskaper -> Inspelning. Bocka ur "Tillåt inspelning på den här enheten/Enable CD recording on this drive".

Vet ej om båda åtgärderna är nödvändiga, men inget fel att stänga båda. Så har jag.

Kommer det inget brännarprogram med brännaren, utan var du tvungen köpa separat?

Får man fråga vilken brännare det blev?

[inlägget ändrat 2004-10-03 20:35:17 av Maratonmannen]

Mauritz Lybeck
Kommer det inget brännarprogram med brännaren, utan var du tvungen köpa separat?

NEC ND3500 16X+-R/RW Dual Layer bulk för 695:- från JME. Jag tror inte det kommer med några program. Men jag var ändå sugen på att testa "Det Bästa" som väl Nero 6 Enterprise plus tillbehör skall vara ;-)

/Mauritz

Mauritz Lybeck

En sak till: Det ingår ju Nero Media Player och Nero ShowTime med paketet. Förutom det har jag ju sedan tidigare Windows Media, Real, QuickTime och PowerDVD.

Jag tycker det är några för mycket - jag skulle gärna koncentrera mej på ett par spelare och lära mej dem ordentligt. Som det nu är så tävlar de alla om att få vara default och skickar fram filändelselistan stup i kvarten.

Vilka skulle jag kunna "inaktivera" och kanske bara ha i beredskap vid behov, eventuellt senare avistallera om jag märker att jag klarar mej utan??

Rent subjektivt - utan törre kunskap - så tycker jag att Windows Media samt Real verkar vara otypliga dinosaurier som bara klampar fram...

Vilka har ni??

/Mauritz

Vilka skulle jag kunna "inaktivera" och kanske bara ha i beredskap vid behov, eventuellt senare avistallera om jag märker att jag klarar mej utan??

Du kan inaktivera alla dina spelare som du räknade upp, och istället använda dig av MediaPlayer Classic http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=82303&package_id=84358&release_id=227046

Den funkar oftast med alla dina filer + att den uppdateras ganska ofta.

//Roger

Simple and primitive with a good understanding of the common man.

But who is the common man?

Mauritz Lybeck
Du kan inaktivera alla dina spelare som du räknade upp, och istället använda dig av MediaPlayer Classic

Tack!

Jag läste på om den, och den verkar rktigt bra! Med tillägg av Real Alternative och Quick Time Alternative så blir den ju så gott som komplett!! :thumbsup:

Jag skall nu utvärdera den ett tag innan jag börjar rensa systemet på alla Alien-tentakler som framförallt Real lagt in, men även Quick Time som envisas med att ligga i autostart...

*Poäng*

EDIT: Ett förtydligande är på plats för undvikande av misstag: Media Player Classic 6.4.8.2 är INTE Windows´ utan en freewarespelare!

/Mauritz

[inlägget ändrat 2004-10-04 20:31:09 av Mauritz Lybeck]

Mauritz Lybeck

Hur skall jag ställa in i View\Options\Player\Formats där bl.a alla filändelser finns, men också kryssrutor för RealMedia, QuickTime och DirectShow?

Vad skall vara ikryssat?

/Mauritz

hmm, det där med formaten har jag faktiskt inte testat, men det ska du nog göra om du vill ha stöd för de formaten med automatik så att säga.

Det krävs nog att du har tilläggen för real och quicktime inlagda då också skulle jag tro.

//Roger

Simple and primitive with a good understanding of the common man.

But who is the common man?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...