Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ankiki

avinstallera e-trust antivirus

Rekommendera Poster

Hej, jag köpte en bärbar dator i somras och fick e-trust antivirus att testa i 90 dagar. Nu vill jag byta virusprogram men kan inte avinstallera e-trust. Jag använder mej av lägg till/ta bort program och får upp ett fönster där det står:´

"unable to locate the installation log file 'C:program\CA\eTrust Antivirus\Uninst.isu' Uninstallation will not continue.

Har sökt efter e-trust version 7 på deras sida excid.com men hittar ingen version 7 där, tänkte ladda hem den för då måste ju uninstall filen komma med. Blir irrriterad att det ska vara så krångligt med antivirus program.

Hoppas någon har något tips.

Anki

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen...jag fattar ingenting av deras sidor. Hittar ingen verison 7.0.139 där. Finns bara version 6 någonting,,, men det kanske funkar att installera in det?

Anki

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade liknande problem med Norton antivirus för ett bra tag sen.

Kunde heller inte avinstallera det hur jag än bar mig åt. Försökte lösa problemet genom att söka runt och prova olika uninstallprogram. Till sist provade jag ett registerstädningsprogram som heter RegSeeker.

Hur det gick?

Jodå, det gick bra och datorn fungerade bra. Trodde jag, för att när jag kollade i Administrationsverktyg/Tjänster så visade det sig att Tjänstehanteraren kraschat.

Fick ta den hårda vägen och installera om hela XP istället.

Du kan ju alltid prova, men ta det försiktigt. :-)

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ominstallerat xp. Jag min dumma nöt installerade Norton..och avinstallerade inte e-trust först. vilket jag borde ha gjort. Det blev något fel, jag startade om den flera gånger för den "hängde" sej, lyckades till sist att ta bort Norton och datorn var knepig så jag installerade xp igen, och nu fungerar den, men jag kan inte ta bort e-trust. Jag har förnyat prenumerationen för Norton och tänkte ha det 1 år.

Anledningen att jag inte hade norton installerad är att jag hade det i min stationära dator och när grabben flyttade fick han ta den med sej, men Norton fick vi inte att fungera så han ska skaffa ett annat virusprogram och eftersom e-trust's prövotid har gått ut så kan jag lika gärna ha norton på min bärbara i ett år. om det kan vara att norton installationen gjorde något galet med e-trust.

Vad vet jag? men e-trust ska ur maskinen... måste finnas något knep?

Vad är tjänstehanteraren? Är det något man måste ha?

Anki

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vad är tjänstehanteraren? Är det något man måste ha?

Vet inte om det är rätt namn - tjänstehanteraren. Jag kallar det så och det är sådant som rullar i bakgrunden som sköter allt som XP har hand om. Du kan stänga av tjänster som du inte behöver eller önskar.

Program kan t ex lägga sig som en tjänst för att alltid vara igång direkt när XP startar.

Visst är det något som behövs. Det är ju grunden i XP där det mesta sköts.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...