Just nu i M3-nätverket
Jump to content

MIN DATA E KONSTIG!

50640

Recommended Posts

aa det blev lite krångligt bara me ditt medelande från 23:e oktober.. jag har kommit så långt så jag kunnat trycka på den lilla röda "rutan" där det står :GO.... men sen fattar jag inte riktigt rästen vad ska jag göra senare efter jag tryckt på GO `?

aa det blev lite krångligt bara me ditt medelande från 23:e oktober.. jag har kommit så långt så jag kunnat trycka på den lilla röda "rutan" där det står :GO.... men sen fattar jag inte riktigt rästen vad ska jag göra senare efter jag tryckt på GO `?

På sidan du kommer till då du trycker GO

http://www.ati.com/support/drivers/winxp/radeonwdm-xp.html?type=xp&prodType=graphic&prod=productsXPdriver&submit.x=14&submit.y=10

så finns det flera val av nedladdning av drivrutiner, om du har bredband så välj den översta där det står "High Speed (Cable/DSL) tryck på den röda texten där det står Download och välj spara eller följ denna länk så kommer du dit direkt

http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-catalyst-8-062-040929a-018115C.exe

Tryck på spara knappen och välj var du vill spara filen, bäst är om du skapar en mapp du kallar för Drivrutiner i "Mina dokument" då hittar du dom lättare i framtiden och du har allt sparat där du vet vad det är.

När du sparat ner den filen som är ett program så letar du rätt på den genom att då gå in på Mina Dokument - Drivrutiner och dubbelklickar på ikonen då startar installationsprogrammet.

Du kommer troligen få starta om datorn när den är klar och ställa in grafiken igen till rätt antal färger och skärmstorlek.

Det är därför bra om du innan du börjar tittar efter vad du har för inställningar idag så du kan få datorn att se likadan ut igen.

Det gör du genom att på skrivbordet placera musen på en tom plats alltså där du inte har någon ikon och klicka med höger musknapp och välj egenskaper.

Titta på inställningarna under fliken inställningar där står upplösning och antalfärger, skriv upp vad det står eller kom ihåg det så när datorn startar om så kan du gå tillbaks hit och ställa in inställningarna igen.

Bifogar en bild så du kan se hur fliken ser ut visserligen i engelsk version men du bör känna igen den ändå.

Tunna/

[bild bifogad 2004-11-02 16:52:35 av Tunna]

639236_thumb.jpg

så jag har uppdaterat det nu och vet ni//du vad ? DET FUNKADE...inga mer froblem med "datorn" :)... TACK SÅ HEMSK MYCKET FÖR ALLA ER SOM HAR FÖRSÖKT ATT HJÄLPA TILL !!!! Specielt till dig "Tunna".. TACK så hemsk mycket...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...