Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Anjuna Moon

Spelare tappar bild i tid och otid

Rekommendera Poster

Anjuna Moon

Den senaste tiden har jag haft problem med att BSPlayer plötsligt tappar bilden under uppspelning (endast svart output). Går jag då in och testar någon annan spelare (VLC, Zoom, DivX, MediaPlayer) så är det samma sak där. Efter omstart av datorn fungerar allt som vanligt igen.

Är lite förvirrad och irriterad över detta, så finns det tips därute tar jag gärna emot dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Monshi

Menar du att den blir svart på datorskärmen eller är det när du sänder bilden vidare till TVn?

Är det BSPlayer som "initierar" detta felaktiga beteende eller uppstår samma problem om du använder annan spelare?

Codec-problem kan man nog utesluta då en av spelarna du testat, VLC, bygger på interna "codecar".

Drivrutiner för grafikkort? DirectX? Skärmsläckare? Annat program som "snor" Overlay-ytan?

Om du ex.v. ställer om Zoomplayer att använda WMR9 blir bilden svart även då?

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

[inlägget ändrat 2004-10-02 14:35:36 av Monshi]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Anjuna Moon
Menar du att den blir svart på datorskärmen eller är det när du sänder bilden vidare till TVn?

Bara själva videoytan på skärmen.

Är det BSPlayer som "initierar" detta felaktiga beteende eller uppstår samma problem om du använder annan spelare?

Japp, bara med BS som genererar felet, och jag misstänker att det är den nya versionen av BS som spökar, då jag inte hade problemet innan dess. Ska testa att nedgradera till den gamla (jag föredrar för tillfället BS över de andra). Vad jag inte förstår är varför den påverkar de andra spelarna

Codec-problem kan man nog utesluta då en av spelarna du testat, VLC, bygger på interna "codecar".

Jo, precis min tanke.

Om du ex.v. ställer om Zoomplayer att använda WMR9 blir bilden svart även då?

Oj, jo, då gick faktiskt ZPlayer igång. Ger detta några ledtrådar i övrigt?

[inlägget ändrat 2004-10-02 20:13:01 av Anjuna Moon]

[inlägget ändrat 2004-10-02 20:13:50 av Anjuna Moon]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Monshi
Oj, jo, då gick faktiskt ZPlayer igång. Ger detta några ledtrådar i övrigt?

Nja, inte för mig annat än att BSPlayer på något sätt krashar overlay ytan. Grafikkortet kan enbart generar en sådan yta åt gången och jag gissar att om den applikation som öppnat den inte stänger den korrekt så kan ingen ny öppnas. Går BSplayer att ställa om till att använda WMR9? Det verkar ju som om det är den spelare du vill använda.

Eller så får du som sagt backa ett steg, använda en äldre version av spelaren.

Ooh, jag gillar Zoomplayer...

Liten lätt och konfigurerbar. Nu har jag knappt testat BSPlayer så inget ont om den.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Edit:

Flyttar tråden till Multimedia

Moderator för Grafikkort

[inlägget ändrat 2004-10-02 21:09:58 av Monshi]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Anjuna Moon
Går BSplayer att ställa om till att använda WMR9?

Jomenvisst Monshi, efter lite letande hittade jag även denna inställning i BS. Nu funkar det igen =) Mången tack och en till poäng.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Monshi

Trevligt att kunna hjälpa.

Nyfiken - vad är det som gör BSPlayer till en utmärkt spelare i dina ögon?

/T

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Anjuna Moon
Nyfiken - vad är det som gör BSPlayer till en utmärkt spelare i dina ögon?

Inte något tekniskt egentligen, har bara vant mig vid den. Jag använde mest ZPlayer förut och det kanske lutar åt att jag återgår. VLC är trevlig såtillvida att den fixar mkt av det som inte går igång ngn annanstans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Monshi

Zoomplayer har väl jag fastnat vid utav en enkel anledning - dess integration med Girder... (är det legalt att ladda hem den (tidigare) fria v 3.2.9 av Girder nu när den gått och blivit kommersiell?). Med en fjärrkontroll i soffan, samma som jag har till TVn, stereon, dekodern och tre andra program i datorn...

Samt då att den är liten, enkel, informativ, anpassningsbar och bygger helt på vad alla användare önskat i dess forum.

*undrar varför jag egentligen söker en fristående DVD/hårdiskinspelare, jag har ju allt i datorn...* (se annan tråd)

/T

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...