Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur skriver jag ca 10 timmars mp3-musik till en cd?


Aslan-lover

Rekommendera Poster

Om jag har förstått rätt kan man lagra nästan 10 ggr så mycket Mp3-musik på en CD-R-skiva än vanlig audio-musik. Jag försökt med Nero men den accepterar tydligen bara 80 minuter.

Vad ska jag göra för att kunna bränna en typ 10 timmars-cd? Annan cd-gratisbrännare?

Tacksam för svar...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

80 minuter är om du försöker skriva skivan med CD kvalite. mp3 är mer eller mindre komprimerade. Så om du skriver dem som datafiler till skivan kan du nog få 10 timmar när du spelar upp dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs nedanstående tråd så får du svar på MB kontra minuter när det gäller cd-bränning:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=535560#535943

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

Det har hjälpt till viss del.

Visserligen går det att skriva dem som data-cd, men i bilen funkar det inte. Fast den kan läsa mp3-filer anger bilcd-spelaren bara att det handlar om en cd-rom men spelar inte upp den.

Finns det sätt att hantera det hela på ett annat sätt. Ska man kanske först ändra till WAV-filer kanske?

 

A.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det stämmer! Både bilstereon och dvd-spelaren klarar mp3, men tydligen inte vilken som helst. En cd som spelas över till mp3 på datan klarar den av men inte mp3-föredrag som jag plockat från nätet. Kanske de var komprimerat för mycket? (16 kbs).

 

A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Hade redan läst tråden men tyckte väl inte att det hjälpte tillräckligt.

Informationen som jag fick hittills har hjälpt mig vidare!

 

A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...