Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IIS


Patric Johansson

Rekommendera Poster

Patric Johansson

Jag har ett litet problem med att jag måste lägga in Internet Guest Account inne på Security för varje fil och mapp för att inte besökare ska få upp en inloggningsruta.

Kan man lösa detta på något enklare sätt än att behöva göra detta varje gång man lägger in en ny fil eller mapp på webbservern.

 

Tack på förhand!

 

/ProTeuS

Resistance is futile. You will be assimilated.
- citat från "Star Trek - First Contact"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patric Johansson

Om du menar att ställa in dom på en mapp så funkar det inte, måste sätta om igen för att d ska funka

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patric Johansson

öhm, det är en bra fråga, inge bra på sånt här :)

 

om man kollar inne på security -> advanced för wwwroot så står det this folder, subfolders and files på permissions, och sen har jag kört tidigare att den ska ersätta permissions på alla child objects

 

vet inte vad jag ska göra lixom :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På wwwroot ser du till att de behörigheter finns som ska vara med. Denna mapp ska inte ärva behörigheterna. Ersätt behörigheterna för alla childobjekt. Har du undermappar går du in på dessa och markerar att ärvning ska ske (Allow inheritable permissions from parent to propagate to this object).

 

Tsh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patric Johansson

okj tackar! ska kolla det lite senare...men jobbigt när jag har så många mappar bara :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytta mapparna till en annan mapp t.ex C:\Temp. Kopiera (OBS! kopiera) tillbaka mapparna till webbroot så ska behörigheterna bli riktiga.

 

Tsh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...