Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win2003 och OSX

jazzze

Rekommendera Poster

Har inte pysslat med OSX, men i gamla MacOS så behövde man installera nåt som heter "File sharing for Macintosh" eller nåt liknande för att Windowsservern ska dyka upp i Väljaren (visst heter det så?)

Macarna ser fortfarande inte dina utdelningar utan sedan måste dela ut mapparna en extra gång för dem. I Computer Management har jag för mig.

Sök i hjälpen på servern för detaljerna... =)

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har skapat en ny win2003 domän. i den har lag lagt till den gamla 2000 servern för att flytta över all data innan den tas ur drift.

Macarna med OSX kommer åt 2000 servern men inte 2003. Jag kan se servern från macken och närjag klickar på den så vill den att jag anger lösenord och användarnamn. Efter det så säger macken att den inte hittar servern....

Mysko...

Länk till inlägg

Jag kan inte Mac och dess protokoll på mina fem fingrar direkt, men testa följande. Jag antar att 2003-servern du försöker komma åt från Macen är en DC.

Gå in i Default DOmain Controller Policy och leta upp Local policies/Security Options. Testa att sätta "Digitally sign communications (always)" till Disabled.

Egentligen ska man inte ändra i Default-policyarna, men vi gör det bara för att testa. Om det skulle funka så ändra tillbaka och gör en ny group Policy med den inställningen och lägg den så att den vinnder över "default..."

Skriv gpupdate /force i en kommandoprompt för att få servern att läsa om inställningarna och testa sedan igen från Macen.

Glömde tipsa om gpupdate /force i förra svaret ang. TS. Utan det kommandot får man vänta en stund på att servern spontant kollar efetr nya inställningar.

Länk till inlägg

Jag har fortfarande problem att vissa CAD program inte kan spara på 2003 servern. Även om man flyttar filer från 2000 server och till 2003 servern via OSX så säger den ibland till att "filnamnet är för långt" och avlsutar kopieringen...

Måste man ställa om någort mera??

HJÄLP!!!

//Jazze

Länk till inlägg

Nu är det löst!!!

Jag installerade en nätverksklient som heter Microsoft UAM

Denna ska gjöra så att lösenorden krypteras.

Dock så lösde den alla andra problem också...

J*vligt skönt! ! !

// Jazze

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...