Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte öppna eller radera vissa mail i min Outlook!!


henrikg

Rekommendera Poster

Hej,

 

Vi kör en Exchange server och jag har Outlook 2003 som klient. Problemet är att jag har en del (ca 5st) gamla mail som ligger i olika mappar som vare sig går att öppna eller radera!! Detta ställer till en massa problem då jag har en automatisk arkivering av gamla mail och när den kommer till dessa mail så får jag ett felmeddeland om att den stötte på vissa objekt som inte går att flytta.

 

När jag markerar dessa mail så står det:

"This item cannot be displayed in the Reading Pane. Open the items to read its contents."

 

När jag försöker öppna det står det:

"Can't open this item."

 

När jag försöker radera mailet står det:

"The item could not be deleted. It was either mived or already deleted, or access was denied."

 

Jag har nyligen uppgraderat till Outlook 2003 men jag hade även samma problem innan då jag körde Outlook 2000.

 

Vad göra? Tacksam för svar!

 

Hälsningar,

Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är att dessa korrupta mail ligger spritt i olika mappar... dessutom ligger de blad andra mail som in ska arkiveras...

hälsningar,

henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen irrelevant, men testa att starta outlook i felsäkert läge (start, kör, "outlook / safe"). Av någon obegriplig anledning så har folk ibland kunnat radera korrupta mail då.

Borde inte fungera i ditt fall. Men det kan ju vara värt de sekunder det tar att testa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...