Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MovieMaker - Har tollat bort bild i projekt


CGP

Rekommendera Poster

Arbetar med MS MoviM. och har redigerat två projekt nästan färdigt. Någon gång under "resan" har jag flyttat filer och ändrat namn på några mappar. Detta för att göra det mer överskådligt för mig.

Men det skulle jag inte gjort, jag har senare läst i "hjälpen" att det är olämpligt.

Hur gör jag nu då???

Orginalfilen med den hämtade råfilmen finns kvar.

Projektfilen finns kvar med klipp texter o musikljud, men bildmaterialet syns inte, det går alltså inte att färdigställa materialet.

Vet DU som är klurigare än Jag hur problemet ska lösas.

Annars måste jag göra om alltihopa, det vill jag helst slippa.

/CGP i Norrköping

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

soppkastrullen

Du får helt enkelt börja redigera om sökvägarna igen efter flyttet.

Jag har själv råkat ut för att vissa flytt mellan vissa servrar ger resultatet att suffixen ändras från gemener till versaler. Och då syns inte bilderna. Case sensitiva servrar, Det finns inga genvägar till en sådan ändring det måste göras manuellt.

 

chrille

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipset - det var väldans att"soppkastrullen" håller på och löser problem mitt i natten. Just det du skriver har jag kommit på, nästan själv dock med visst bistånd. Det går nämligen att hitta den rätt sökvägen genom att höger-klicka på klippet som inte visar bild och välja Egenskaper. Där finner man sökvägen till filen, där den bör ligga eller låg från början innan jag började möblera om "i onödan".

I Utforskaren motade jag tillbaka avi-filen till sin rätta plats.

Väl där "återuppstod" bilderna och nu har jag t.o.m. bränt den första DVD:n - Tack crille för visat intresse.

CGP

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

soppkastrullen

Ja man är ju "Bohem" sover på dagarna jobbar på nätterna. -Nä då jag ingår i en av kommunens väkteri jour-pool och jobbar ca 50% av månadens nätter dom ringer när dom behöver en. Då får man rycka ut i ur och skur - allt från vattenläckor, krossade skyltfönster till folk som fastnar i hissar. Då har man tid att surfa ibland med heta linjen öppen och vara på hugget när det händer. Fick man det också sagt.

 

Ja det kan vara klurigt med sökvägarna när man bränner. programmet säger ju inte till om man "glömt" bifoga mappar. Jag brukar alltid provbränna på en RW-skiva först. Annars är det bortkastat jobb.

Det tar lite mer tid men det är det värt. (Varför skall allting gå med superspeed i dag) För övrigt brukar jag alltid bränna med snäppet under rekommenderad hastighet, det ger mindre felmarginal.

 

Jourhavande Chrille

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...