Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

geforce 5200 utan att klona ?


Pit1957

Rekommendera Poster

Har en Geforce 5200 men kan inte klona bilden så jag har samma bild på skärmen som påTv :Har gjort en felsökning som säger att med XP Home edition funkar inte att klona . Kan det vara sant ? Nån som har erfarenhet av det ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte lyckats få igång DualView eller Klona med min Geforce 5200 kort.I bildskärms inställningar i Felsökning får jag svaret :

"Är ditt operativsystem Windows XP Home Edition?

Funktionen för flera bildskärmar är inte tillgänglig i Home Edition-versionen av Windows XP. "

Ska jag ge upp ? eller nån kan ge mig ett svar ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där frågan har jag aldrig sett. Flerskärmsstöd finns ju inbyggt i WinXP så jag förstår inte varför du får den heller. Inbyggd så tillvida att om grafikkortet kan ge bild på två skärmar samtidigt så går detta att nyttja direkt i Windows hantering av grafikkortet, inte nödvändigt att gå via drivrutinens speciella inställningar.

Bifogar en bild du borde känna igen, du borde där kunna utöka skrivbordet det är en funktion i Windows XP.

 

Vilken version av drivrutin använder du? Inte senaste - uppgradera då. Senaste - testa då en äldre version. (v40 eller senare).

 

Men men, Geforce 5200 borde väl ha stöd för dubbla skrärmar? Eller?

Söker med Google och det verkar finnas en del som har problem med just detta kort, men jag lyckas inte hitta exekt vad elelr hur de löser det.

 

Men -

1: TVn ska vara ansluten till datorn när datorn startar.

2: Upptäcker grafikkortet att du har en TV ansluten?

3: Kan du då få bild på din TV?

4: Om inte - Under menyn felsökning finns en ruta "Min anslutna TV hittas inte. Kryssa i denna.

 

Lycka till, hoppas detta löser sig. Min guide hjälpte alltså inte ;(

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[bild bifogad 2004-09-28 22:52:39 av Monshi]

626443_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...