Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Minska tiden mellan mailhämtning och mailskickning


schutzerj

Rekommendera Poster

Någon som vet om man kan ställa ner tiden för POP3 konnektorn i SBS2003 till mindre än 15 minuter. Det måste ju finnas någon registernyckel som gör detta.

 

Det samma gäller för mailen, jag vill inte sätta upp en egen smtp utan använder min ISP:s men även den skickas bara var 15 minut. Detta är allderles för lång tid.

 

Tacksam för svar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för det snabba svaret. Tro inte att jag inte försökte leta först, det är inte alltid så lätt att hitta fast man letar.

 

Hur som helst så löste det ju inte mina problem. Jag förstår vad syftet är och jag förstår också att det knappast går att skriva in det i en dialogruta.

 

Däremot måste ju det värdet som verkligen används ligga någonstanns, gömt inne i registret eller i någon annan konfigureringsfil. Om inte får jag väl lösa det på något annat sätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är en limit i SBS köp en riktig server mjukvara istället!

 

*skrämande många som köper MS SBS och inte inser hur FEL det är förens det är för sent.... :(

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-09-26 17:44:16 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svarat på denna fråga tidigare i forumet, det finns som sagt inget sätt att komma runt detta, minsta tidsintervall är hårdkodat i Exchange SBS, dock finns det 3:e parts mjukvara som löser det hela.

 

/Magnus Björk

www.connecta.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...