Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorprestanda


...

Rekommendera Poster

Jag har tänkte fixat ett riktigt fint nätverk här hemma och skulle villa veta lite hurdan prestanda min brandvägg och server behöver och hur bra det går att se filmer via nätverket.......

 

Alltså jo hurdan prestanda skulle en brandvägg behöva. Har tänkt installera openBDS på datorn och sedan använda prioriteter ganska mycket. Att vissa paket går före andra. Vid max prestanda användning kommer en ftp server ladda upp 2 filmer, webbserver igång, och sedan att 2 filmer ses från två olika datorer av ftp servern.

Hurdan minimi prestanda borde ftp servern ha tror ni?

 

Någon som kan uppskatta ett svar på någon av dessa frågor?

 

[inlägget ändrat 2004-09-25 21:16:21 av ...]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

själva servern behöver inte ha specielt "bra" prestanda. jag har själv en pentium pro 200 med 256 ram (edo) som går med Win 2003 enterprise server. den är ftp, dns, dhcp, www och terminalserver i mitt nätverk. jag skulle tro att "flaskhalsen i ditt fall blir att disken/arna inte har accestid till att leverera data i den takt som dom måste. jag tittar också på film via nätverket (dock bara en åt gången) och märker då direkt om nån är inne på min FTPserver.

 

du kanske får köra nån typ av raidning på X antal diskar för att få upp farten på dom.. sen borde det nästan gå med "vad skit som hellst" som är någorlunda mordernt... allafall PII500 och uppåt..

 

detta är min uppfattning..

 

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...