Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradera en bärbar


Cancermannen

Rekommendera Poster

Hur går man tillväga om man vill uppgradera en bärbar dator.När jag kollade på webbutiker med datordelar så ser jag inte om det finns nyare moderkort till bärbara , processorer osv. Hur vet man om det går och vilka komponenter passar. Datorn är en Compaq Evo(rvrn om jag svor att ja skulle aldrig köpa en compaq) .

 

P.S. Kan ni fixa forumet ? Svårt att läsa igenom .

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Det lär säkert vara ganska, för att inte säga omöjligt att uppgradera en bärbar med det du önskar. Vad jag vet är det enda man kan byta ut är minne och hårddiskar, men moderkort. Nä, det blir säkert svårt att utföra om man inte är auktoriserad tekniker.

 

P.S. Kan ni fixa forumet ? Svårt att läsa igenom .

 

Det är så bra det kan bli. :-)

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att uppgradera en bärbar är väl inte det lättaste. Så vitt jag vet kan du byta minnena/lägga till mer minnen och det är väl allt... (förutom att byta hårddisk som Stefan Eklinder påpekar) Har dock hört att man inom kort ska kunna byta grafikkort oxå, men det finns väl inte än?

 

P.S. Kan ni fixa forumet ? Svårt att läsa igenom .

Ehh? Tycker du? Eforum har fungerat på det här viset väldigt länge nu, visst har utseendet förändrats men funktionaliteten har varit densamma länge. Själv tycker jag nog att Eforum är ett av de bättre forumen då det gäller navigation och lätt att se nya inlägg.

 

--

Some say I am crazy.. but the voices in my head disagree...

 

Stoppa mjukvarupatenten nu! http://www.ffii.se/

 

[inlägget ändrat 2004-09-25 19:48:11 av Bj0rN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, många dell kan man redan byta grafikkretsar och uppgradera till "lite" bättre processor.. men som sagt.. det är begränsat urval... Kan ju bara uppgradera om man har köpt en bärbar som inte varit den "värsta" när den köptes och det finns delar som man kan byta till...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog svårt. Dell är väl dom som ens bemödar sig att uppdatera drivrutiner till hårvaran.

 

*edit* hårvara=hårdvara *edit*

 

 

/Mvh Håkan

 

Vem är den där Edit?

 

[inlägget ändrat 2004-09-25 23:45:53 av Håkan H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
JonnySpringare

Lånar tråden för en egen fråga i detta ämne:

Hur är det med dvd-brännare? Är det lätt att byta ut en befintlig dvd-spelare mot brännare? Den bärbara datorn är kanske ett par år gammal. Vet inget om märke eller nåt sånt, har inte köpt datorn ännu.. Tänkte bara kolla upp ev. uppgraderingsmöjligheter..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...