Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Radera Norton Internet Security utan att vara supervisor?


BC2000

Rekommendera Poster

Det råkar vara så att en kompis till mig installerade programmet åt mig, sedan kommer han inte ihåg lösenordet och nu vill jag radera programmet eftersom jag inte råkar ha ha några barn, går detta utan att vara supervisor eller måste jag vara tvungen att formatera hela datorn?

 

Tacksamm för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du avinstallera Norton Internet Security? En brandvägg och ett antivirusprogram har väl inget att göra med huruvida man har barn eller inte?

 

Vad har du för operativsystem?

 

Är det ett lösenord som just hör ihop med Norton eller lösenordet för att kunna logga in som administratör?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det hindrar datorn från att kunna tanka hem MSN plus att den blockar sidor som Aftonbladet osv...

 

Och yes det är ett lösenord för att kunna logga in som administratör...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har absolut för mig att jag tankade hem MSN medan jag fortfarande hade Norton, så både det och Aftonbladet har nog med några inställningar

i Norton att göra. Den innehåller ju blockerare av vissa sidor så det är nog i inställningarna där det har blivit fel.

 

När det gäller lösenordet så bör du nog tala om vad du har för operativsystem.

 

Om du har XP så är ju oftast lösenordet till kontot Administratör blankt, har du prövat med det?

 

Du kan ju pröva med att avinstallera Norton även om du inte har fulla behörigheter, men du ska kolla upp Symantecs hemsida först för de har lagt ut en del tips om hur Norton ska avinstalleras för att det ska gå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...