Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nån som kan hjälpa mig med för respektiv nackdelar av macintosh(operativsystem)


a stupid machin

Rekommendera Poster

a stupid machin

Hej, glada killar och tjejer kan ni hjälpa mig med att punkta ner några rader om för respektiv nackdelar av Macintosh.

Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelar:

Immunt mot alla windowsvirus trojaner etc.

Datormagazin hade ett test av videoredigeringsprogramm, bäst var ett från apple

(körs bäst på en G5 med 1000MB RAM eller mer.)

 

Det enda liknande jämfört med en G5 av PC typ är bättre linuxreleaser och FreeBSD på en dual Opteron.

 

vilka är nackdelarna?

 

Firewall&router Clark Connect

wks Mandrake 10.0, 9.2, Slackware 9.1

för jag fick starta om en gång för mycket, spel W98SE

http://www.seattleweekly.com/features/0422/040602_news_microsoft.php

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a stupid machin

Tack ska du ha: Det var snält:

Kan du skriva några meningar om för och nakdelar ac Windows?

Du verkar vara kunnig, cville ha hjälp om du har tid.

tack på för hand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns "bara" 15 000 program till Mac OS X och det finns INGA virus. Himla orättvist. ;)

 

Man kan nog finna många fördelar med Windows också, liksom många nackdelar. Mycket är tycke och smak.

 

I *min* erfarenhet är Macen stabilare (jag brukar starta om min dator ungefär var 10:e dag, mest för saken skull, inte för att datorn är instabil) och OS:et känns lätt att komma in i. Men är man van Windowsanvändare så kan det finnas en viss tröskel att komma över, men det är samma sak för oss inbitna Macägare när vi måste jobba med Windows.

 

Personligen tycker jag att man ska spela spel på spelkonsol (X-box, Playstation osv) och använda datorn till att jobba med. Surfa, köra Officepaketet, redigera sina digitalbilder, videofilmer osv. Jag tycker personligen att arbeta på Mac är lättare och roligare än att göra det med Windows. Men sen finns det saker som inte funkar så bra på Mac, som man såklart svär över.

 

Så några fakta "för- och nackdelar" finns egentligen inte, för det handlar om vad DU har för behov och vad du vill göra med datorn och utifrån det välja den dator du föredrar.

 

Sen tycker jag att Macarna är så mycket läckrare designade, men det är för att jag personligen tycker det är viktigt med en snygg dator, förutom att den gör det jag vill göra på den.

 

Mitt bästa råd är.... låna en Mac av en kompis, jobba lite med den en helg och känn på systemet och programvarorna. Sen köper du den dator du gillar bäst, vare sig det är Mac eller inte (fast det blir ju såklart en Mac *fniss*).

 

Lycka till med ditt nya datorköp!

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...