Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Svedor

Visning av filer i utforskaren

Rekommendera Poster

Om jag visar filer i Utforskaren som "Detaljerad lista" (dvs en rad per fil) så visas de olika på hårddisken (C:) och DVD-läsaren (D:). På hårddisken visas allt som jag är van vid, men på DVD-läsaren sorteras de i grupper efter första bokstaven i namnen på filerna. Varje grupp har den bokstaven som rubrik.

Jag har valt att i "Mappalternativ" i verktygsmenyn välja "Visa alla mappar som nuvarande" men de visas ändå olika på hårddisken och på DVD-läsaren. Kollar jag i egenskaper på DVD-läsaren så hittar jag ingen inställning som skulle kunna orsaka det här.

Jag har bara musik-filer i rotkatalogen på DVD-skivan, men det är andra filer också på den. (om det spelar roll)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du står i en mapp som har den visning du vill väljer du Verktyg > Mappalternativ > Fliken visning > Klicka på knappen 'Som aktuell mapp'

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alternativet "Som aktuell mapp" finns inte i min version (XP) men däremot "Använd i alla mappar", men det har jag försökt och det hjälper inte.

Jag jobbar med datorer (Windows) hela dagarna, men kan ändå inte fixa det här. Är det mig eller Windows det är fel på?? :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du återställer alla mappar till standardinställningar, startar om datorn och sedan går in och väljer detaljerad sida samt använd i alla mappar och startar om igen.

#Seppo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har Windows XP Professional Edition svensk med alla uppdateringar utom SP2.

Jag provade återställa alla mappar, starta om datorn, ändrade till "detaljerad lista" och valde det för alla mappar samt startade om datorn igen. Inget hjälpte.

För att förtydliga mitt problem så får jag alltså en detaljerad lista även för DVD-läsaren, men den är grupperad - en grupp för varje bokstav och varje grupp har bokstaven i rubriken. Jag har ingen aning vad det beror på men jag misstänker att Windows försöker vara smart och tror att eftersom alla filer i rotkatalogen är mp3-filer så tror den att jag vill gruppera dem på det sättet.

Jag har ett liknande problem med min digitalkamera. Den ansluter sig via en WIA-drivrutin (Canon 300D). Där listar utforskaren också filerna på ett annat sätt (men inte samma som på DVD-läsaren). Då får jag se dagen jag har tagit bilderna men inte klockslaget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag fattar rätt så låter det som du har valt att "gruppera ikoner" högerklicka o kolla "arrangera ikoner" el dyl

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni har helt rätt. Jag har inte valt den inställningen, men den är tydligen vald för DVD-spelaren. Nu är det fixat. Tack för all hjälp.

Jag tycker bara att det är lite konstigt att den inställningen inte hanteras på samma sätt som alla andra när man ställer in utforskaren att visa alla mappar likadant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...