Martin Sven Posted September 24, 2004 Share Posted September 24, 2004 Min dator låste sig under installationen av SP2. Nu går det inte att starta. Jag stoppade in XP-skivan för att reparera installationen, men då frågar den efter administratörens lösenord. Jag har såvitt jag känner till aldrig angivit något sådant lösenord. Jag har för säkerhets skull provat med de vanligaste lösenord som jag brukar använda, dock utan framgång. Finns det något default-lösenord som har använts utan att jag har reagerat över det? Mitt vanliga konto på datorn (med admin-rättigheter) har jag använt utan lösenord och jag har därför provat med blankt men inte heller det hjälpte. /Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avicii Posted September 24, 2004 Share Posted September 24, 2004 http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xplane Posted September 24, 2004 Share Posted September 24, 2004 Har du inget lösenord prova att trycka på retur utan att skriva något...Har du inte angett något skall det inte skrivas något heller.... Annars finns det ett säkert sätt nollställ CMOS/Bios, läs i manualen hur du gör. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Sven Posted September 24, 2004 Author Share Posted September 24, 2004 Tack för hjälpen. Jag ska prova båda varianterna. /Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.