Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Steve

ICS och Norton Firewall

Rekommendera Poster

Jag har problem med Norton Firewall.

Jag har kopplat upp xbox live till min PC via ICS(Internet Connection Sharing). Allting funkar perfekt, så länge jag har brandväggen avslagen vill säga.

Slår jag på brandväggen så kan inte xboxen använda sig av internetuppkopplingen på pc:n.

Nätverkskortet där kabeln från xbox:en sitter har IP 192.168.0.1 och Nätverksmask 255.255.255.0.

I xboxen har jag angett IP till 192.168.0.2 och Nätverksmask till 255.255.255.0. Gateway är 192.168.0.1

Med brandväggen avslagen så kan jag pinga både till 192.168.0.1 och 192.168.0.2, men slår jag på brandväggen så kan jag bara pinga till 192.168.0.2, alltså xboxen? Är inte det skumt? ping till 192.168.0.1 funkar inte.

Jag har varit in i Nortons inställningar och lagt dessa IP-adresser i Trusted Zone och på alla andra sätt jag hittat gjort regler i Norton för att tillåta allt för dessa IP:n. Ingenting händer...

Xboxen borde väl funka som vilken annan dator som helst som är ansluten till min huvud-PC via ICS. I alla fall borde inte Norton Firewall göra någon skillnad för att det är en xbox?

Snälla, om det finns någon som har ett tips, svara, jag håller på att bli galen av det här!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha, jag svarar väl själv på min fråga, eftersom det funkar perfekt nu.

Jag var tvungen att ange Primary DNS i xboxens inställningar till 192.168.0.1 och lägga IP 192.168.0.0 under Trusted zone i Norton...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...