Just nu i M3-nätverket
Jump to content

SUSE 9.1 och svenska

ambassaden

Recommended Posts

Jag har problem med att få svenska i SUSE. Jag antar att det blev något tjall i installationen. Jag har valt svenska bland inställningarna efteråt, men det hjälper inte. Någon som direkt vet hur man ska åtgärda problemet, annars undrar jag var som händer om man kör repair-floppy (finns det?) eller någon annan floppy och i så fall vilken?

Kör inte SuSE men i KDE kan man välja språk. Exakt var detta ligger i kontrollpanelen varierar men gå in i kontrollpanelen.

OBS har du missat att pricka för installtion av svenska under installtionen finns det inte instalerat. Då måste du instalera det svenska språkpaketet.

Har för mig paketen med språk innehåller i18n.

Firewall&router Clark Connect

wks Mandrake 10.0, 9.2, Slackware 9.1

för jag fick starta om en gång för mycket, spel W98SE

http://www.seattleweekly.com/features/0422/040602_news_microsoft.php

Jo, jag har valt språk i KDE OCH jag valde svenska i installationen, första gången. När datorn startade om så var det i alla fall på engelska. I KDE är det svenska lite här och där, framför allt i kontrollpanelen.

Jag får väl försöka ladda ner svenska spårkfilen.

Det absolut snabbaste sättet att få det hela att fungera som önskat kan vara att göra om installationen, snabbare än att försöka reparera.

Det är lätt att missa nått vid installationen som leder till att det inte blir önskad funktion. ( i varje fall för mig;-)

• 1 month later...

Finska har jag redan ställt in för tangentbordet.

Efter att ha kontrollerat skivan så upptäckte jag att distron enbart innehöll engelska och tyska språkfiler. Därefter har jag laddat ner de svenska från SuSE. Det är iaf märkligt att man kunde välja svenska utan att det egentligen fanns. Jag måste dock fortfarande ha tbi på finska.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...