Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CPU 100% vid besök här


Monshi

Rekommendera Poster

Vad har ni gjort? Laddar jag en sida på eforum i min webbläsare springer processoranvändningen snart upp till 100% och stannar där en stund. Detta oberoende av om jag testar med IE eller Firefox. Det är webbläsaren som tar processortiden.

 

Något har ni gjort, så har inte det betett sig tidigare.

 

 

eller är det något tillägg till båda webbläsara som är felaktigt på min sida?

 

Se bilden jag så fint bifogat som visar processoranvändningen vid omladdningar av Eforums startsida.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[bild bifogad 2004-09-23 10:12:53 av Monshi]

624570_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis samma problem märker jag. Till och med nu då jag tryckte på Besvara knappen så fick jag hundra procents CPU användning.

 

Min första gissning innan jag tryckte på Besvara var att det hade nåt med reklamen på sidan att göra, eftersom det ofta står att webbläsaren försöker kontakta a.as-eu.falkag.net då CPU'n slår i taket.

 

Erik, vad har ni gjort? Knappt att det går att surfa längre faktiskt!

 

--

Some say I am crazy.. but the voices in my head disagree...

 

Stoppa mjukvarupatenten nu! http://www.ffii.se/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. 100% CPU.

Trycker jag på F5 eller uppdateraknappen så blir efter någon/några sekunder vit innehållslös sida med ej snurrande IE-ikon. Några sekunder (kan vara upp till 5 sek) senare ser jag sidan igen.

 

[inlägget ändrat 2004-09-23 10:21:23 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första gissning innan jag tryckte på Besvara var att det hade nåt med reklamen på sidan att göra, eftersom det ofta står att webbläsaren försöker kontakta a.as-eu.falkag.net då CPU'n slår i taket.
Ja, det är antagligen reklamen som ställer till det. Jag ska ta mig en titt.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och samma effekt om jag besöker IDGs övriga sidor.

 

seeeeeggggt

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen har problemet lösts då jag inte har detta problem, fungerar precis som vanligt, en sekunds fördröjning att ladda sidan har jag ungefär, och ingen 100% processor kraft.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är bara om man orkar vänta på att IDG's sidor skall laddas vill säga.

IDG.se måste vara Sveriges slöaste sajt utan tvekan.

Är det fler som tycker samma ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni går in på tex http://www.aftonbladet.se/ så ser ni att de har samma fördröjning. De har samma externa statistiksystem som vi har.

 

Märkt det.

 

Fortfarande segt att ladda IDGs övriga sidor, men vi kan väl hoppas att de som fixar statistiken fixar sitt system snart.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...