Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätverk med Xbox och PC???


Steve

Rekommendera Poster

Någon som fått det att funka OK med Telia ADSL, Xbox Live, Windows XP och delad internetanslutning?

Något är galet i själva nätverkets kommunikation, men vad faen skulle det kunna va?

Jag kopplar upp allt och har fått det att funka och testat en del spel, men då och då(ca 1 gång / 20 min) så låser sig datorn och uppkopplingen från xbox försvinner....

 

Jag har gjort följande inställningar med delad internetanslutning(2 nätverkskort i pc:n + korsad tp-kabel):

 

På dator:

Nätverksanslutning(adsl-modem) tillåter att andra nätverksanvändare ansluter genom denna dator.

Nätverksanslutning(xbox) har fått en egen ip 192.168.0.1 och nätverksmask 255.255.255.0.

 

På xbox:

Ip-adress 192.168.0.2

Nätverksmask 255.255.255.0

Gateway 192.168.0.1

 

 

Allt spelande funkar perfekt! Ett tag... sen låser sig datorn och uppkopplingen försvinner. Jag är förtvivlad, finns det nån klok människa som har en lösning??

Någon borde ha råkat ut för något liknande, eller?

Har testat att ha xboxen på automatisk IP-tilldelning och även satt MAC-adress i xbox, det hjälper inte.

Datorn borde inte falla ihop av prestandaproblem. AMD XP2500, RAM 512 mB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, jag kanske har löst det själv, har i alla fall lirat 2 timmar nu utan problem.

 

jag gick in i Enhetshanteraren, klick på nätverkskort, högerklick egenskaper på respektive kort.

Under fliken Energisparfunktioner avmarkerade jag "Tillåt att datorn stänger av den här enheten för att spara ström".

Eftersom datorn gick in i viloläge efter ca 20 minuter så slog den nog av korten också.Verkar iofs skumt, man tycker ju att den borde känna av trafiken på nätverkskorten, men det verkar funka så vem bryr sig?

 

Om det nu är det här som är problemet så borde folk som kopplat en dator på samma sätt få prpoblem att surfa med den sekundära datorn, eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...