Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP!!!


PimpGizmo

Rekommendera Poster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen, jag orkar klicka mig igenom alla dina länkar... Kan du inte berätta lite om vad det är för kamera du letar efter?

 

Vad får den kosta?

Vad ska du använda den till? Ta familjebilder? Avancerad fotografering?

Har du kunskper om fotografering?

Vill du ha en kamera som du kan utvecklas med och som har en massa funktioner eller en som bara fungerar och är enkel att hantera?

 

Skriv ett inlägg till i tråden där du svarar på mina frågor så kommer du nog att få en hel del tips. Kolla även på äldre trådar i detta forumet.

 

[sH]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan maximalt spendera 2000 på en kamera inkl minne.

jag vill kunna ta bilder som ger lika bra eller ev bättre kvalite än min vanliga minolta systemkamera.

helst 3 mega pixel eller mer

den ska det helst inte vara världens mest batterislukande kamera men det är inte så viktigt då jag funderar på att köpa batteriladdare.

det vore bra också om kameran kunde ta svart vita kort men har hört att detta kan jag redigera själv på tex photoshop innan jag lämnar in dom för framkallning, stämmer det?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan maximalt spendera 2000 på en kamera inkl minne.

jag vill kunna ta bilder som ger lika bra eller ev bättre kvalite än min vanliga minolta systemkamera.

 

Då blev det mycket enkelt - den kameran är ännu ej konstruerad.

 

Om det inte är nåt fel på din systemkamera (som t ex dålig optik eller annat) och du vill matcha bildkvaliteten får du nog räkna med att spendera femsiffrigt eller inte långt därifrån.

 

[inlägget ändrat 2004-09-20 11:35:12 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte är nåt fel på din systemkamera (som t ex dålig optik eller annat) och du vill matcha bildkvaliteten får du nog räkna med att spendera femsiffrigt eller inte långt därifrån.

Nja... Beror ju lite på vad det är för Minolta... Om det är en billig systemkamera kan en Canon EOS 300D eller Nikon D70 ge riktigt bra bilder utan att det blir femsiffrigt belopp - men när fem siffror blir det i vilket fall som helst...

 

[sH]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 300D med kit-optiken kostar (dock utan minneskort men det kostar faktiskt inte så många tusen) strax under 8000 (fyra siffror) på TechnikDirekt.

Nikon D70 finns med t.ex Sigma-optik (18-50/3,5-5,6) för under 10 lakan.

 

Begagnat finns hur mycket bra 300D- och 10D-hus som helst att köpa sen 20D lanserades, med undantag för eventuellt slitage så är de inte sämre kameror nu än de var för ett halvår sedan.

 

Fast det hjälper ju inte om man är på jakt efter en billig kompaktkamera för 2000 med en sensor stor som en lillfingernagel som ändå förväntas ge lika bra bildkvalitet som man får ut från något som har en filmruta på 36x24mm. Då får man leta rätt länge eller ha sönder kameran man jämför med :-)

 

 

[inlägget ändrat 2004-09-20 12:29:11 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 300D med kit-optiken kostar (dock utan minneskort men det kostar faktiskt inte så många tusen) strax under 8000 (fyra siffror) på TechnikDirekt.

Nikon D70 finns med t.ex Sigma-optik (18-50/3,5-5,6) för under 10 lakan.

 

Jaja men det är ju fusk att importera själv ;)

 

Tänkte faktiskt inte på det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja men det är ju fusk att importera själv ;)

Själv bryr jag mig inte så mycket om det jag handlar säljs av en norrlänning eller tysk, det är ju inga tullar eller annat inblandat oavsett vem jag köper av och prylarna levereras lika snabbt och till samma post/pressbyrå/ica/whatever.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än så länge har jag inte tordats göra det. Vet inte riktigt varför, men det känns lugnare på något vis att kunna gå tillbaka till en affär om det blir problem.

 

D70:n köpte jag inte ens på postorder, men så ville jag gärna "klämma" på den själv först och det är ju lite svårt att göra "på nätet". Märkligt nog var inte butiken speciellt mycket dyrare än de postorderalternativ jag kollade. Men det blev femsiffrigt dock ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...