Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppkoppling


eesven

Rekommendera Poster

Jag vill koppla upp mig på mitt bredbandsinternet från sommarstugan (ej direkt till bredbandsleverantören).

 

Tanken är att köra uppringd förbindelse mellan husen (pga gratistelefoni). Någon som vet en lösning på detta problem.

/eesven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jo det går väl att lösa med ett modem vid varje dator och lite småinställningar på dina datorer, men varför ta omvägen runt din bredbandsanslutning när du inte får snabbare än modemuppkopplingen mellan husen?

 

 

red: eh ja det kom jag ju på sen när jag läsa igen.. gratis är ju gott ;) *morgon*

 

Vad kör du för OS då? I windows 2000 så på din bredbandsdator så går du in i Nätverk & uppkopplingar (eller vad den nu heter där med nätverksanslutningar) och väljer ny anslutning. Välj alternativet Acceptera inkommande anslutningar och följ guiden där!

 

På din "sommarstugedator" skapa en ny anslutning där du fyller i telefonnummer till din bredbandsdator och de användarnamn och lösenord du valt vid guiden i förra steget.

 

Du bör nog itne behöva göra några förändringar i nätverksinställnignarna, tror det löser sig automatiskt. :)

[inlägget ändrat 2004-09-19 11:30:34 av Christian...]

 

 

 

hittade en liten guide:

http://www.lpt.com/windowsnetworking/regusers/w2krasdf.htm

När du sätter upp alternativet för nätverksinställningarna, välj "Assign TCP/IP addresesses automatically using DHCP."

 

Sen kom jag att tänka på att du måste dela ut din internetanslutning på din bredbandsdator. Gå in inställningarna för nätverkskortet som sitter mot din internetlevrantör och välj att den skall delas ut. Internet Connection Sharing.

 

Sen kan du prova koppla upp! :)

 

 

[inlägget ändrat 2004-09-19 11:37:38 av Christian...]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...