Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dynamisk hårddisk under flytt till en annan maskin


PHASER

Rekommendera Poster

Tjena!

Jag har en maskin med en flyttbar disk i (W2000). När jag flyttade över den till en XP maskin blev disken DYNAMISK. jag har massor med innehåll på disken som jag inte vill ha förlorad. Hur kan jag rädda innehållet?

När jag stoppade tillbaka disken hittar jag inte innehållet????

 

Gjorde om min W2000 till XP, nu känner jag att hoppet är förlorat :( HELP!!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du WinXP eller Win2k på disken "nu"?

 

Om disken är en dynamisk disk och du kör Windows XP så borde du bara kunna importera disken till din XP-maskin (om den just nu står som "foreign" i Computer Management Console).

 

Om du kör W2k så blir det nog knepigare...

 

/M

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej.

 

Såg i ett foruminlägg på IDG att du har/hade problem med en hårddisk.

Jag har nu samma/liknande problem.

 

Min gamla hårddisk som är full med massa data hittas inte och är dynamisk.

 

Jag kan få datorn att hitta den men då är den oformaterad och bara på 31,5 Gb (ska vara 80 Gb). Jag är inte så sugen på att formattera om...

 

Hur gick det för dig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan få datorn att hitta den men då är den oformaterad och bara på 31,5 Gb (ska vara 80 Gb)

 

Kolla byglingen på hårddisken, många hårddiskar har en bygling så att endast 32 gb syns, för att vara kompatibla med äldre datorer som har en gräns vid just 32 gb.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte kollat byglingen men:

 

Hårddisken fungerade tidigare och jag har inte ändrat något annat än att jag har bytt från XP home till XP pro (nyinstallation)

 

Tidigare hade jag installerat Dynamic Drive Overlay(DDO) för att få igång 80 Gb hårddisken (när jag hade XP home). Jag har testat att installera DDO nu också men det fungerar ändå inte.

 

När jag går in i setupen (Bios) så ser jag hårddisken och där är den drygt 80 Gb.

 

När jag startar upp windows så syns den men är 31,5 Gb och i ett format som heter RAW.

Det stod också nå´t om att den var "dynamisk"

 

Jag begriper inte hur jag ska få till det

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...